۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۵۹۵۴
استاد حوزه علمیه:

ولایت، روح سبک زندگی است

ولایت، روح سبک زندگی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت، روح سبک زندگی است، گفت: انسان به هر میزان عبادت کند اما ولایت را قبول نداشته باشد فایده ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی ولدی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  ولایت، روح سبک زندگی است.

وی افزود: سبک زندگی بدون ولایت یک جسم بی روح است انسان به هر میزان عبادت کند اما ولایت را قبول نداشته باشد آن عبادت فایده ندارد؛ زشتی سبک زندگی وهابیت به قدری مشمئز کننده است که تمام زیبایی شهر مکه و مدینه را تحت شعاع قرار داده که لذت و آرامشی در سبک زندگی شهرندان این دو شهر مشاهده نمی شود چون زندگی آنان فاقد روح است.

حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان اینکه انسان ولایتمدار به مقام امام خویش معرفت دارد، عنوان کرد: انسان ولایتمدار به امام خود محبت دارد و هر لحظه منتظر تبعیت از ولی خویش است و این تبعیت مربوط به سه حوزه فکر، حس و عمل می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند دوست دارد حالت اضطرار و نگرانی بنده‌اش را نسبت به اعمالی که انجام داده ببیند، اظهار داشت: انسان ولایتمدار نسبت به اعمالی که در این عالم انجام می دهد اطمینان ندارد برای همین مضطر می شود.

وی با اشاره به اینکه دعای انسان مضطر مستجاب می شود، گفت: خداوند هر لحظه منتظر اجابت دعای انسان هایی است که خود را نیازمند جود و کرم پروردگار می دانند.

حجت الاسلام عباسی ولدی مداومت بر قرائت جوشن کبیر را در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: اگر توفیق الهی نبود انسان های متحیر و مضطرب نمی توانستند راه را بیابند و این خداوند است که راه را بر متحیرین باز می کند تا آنان نیز به مقصد برسند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: راه حق برای کسی آشکار است که خداوند آن راه را به او نشان دهد. انسان باید از خداوند بخواهد راه صراط را به او نشان دهد و کار سخت را برایش آسان گرداند.

وی ادامه داد: همچنین انسان باید از خداوند بخواهد او را به کسانی که در پیشی گرفتن به سوی خداوند اهل شتاب هستند ملحق کند. انسان در همه لحظات زندگی باید حس بیچارگی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی ولدی در پایان خاطرنشان کرد: انسان زمان بیچارگی و اضطرار باید امام زمان(عج) را بخواند و یاد کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات