۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۶۰۳۶
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی:

اهتمام جامعه به روزی حلال سبب تقویت آرامش در زندگی می شود

اهتمام جامعه به روزی حلال سبب تقویت آرامش در زندگی می شود
امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال در اسلام، گفت: یکی از اموری که به انسان روان آرام و روحی با نشاط و آرامش می دهد این است که به دنبال کسب روزی حلال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان که از شبکه باران پخش شد، با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال در اسلام گفت:  یکی از اموری که به انسان روان آرام و روحی با نشاط و آرامش می دهد این است که انسان به دنبال کسب روزی حلال باشد.

وی افزود: اسلام عزیز توجه ویژه ای به روزی و غذای حلال دارد و بر آن همواره تأکید کرده است به گونه ای که کسب روزی حلال را یکی از عبادات مهم برمی شمرد، خداوند متعال متکفل رزق و روزی همه موجودات است و هیچ جنبنده ای نیست که خداوند متعال به آن روزی نرساند.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که باید باور کنیم که خداوند متعال روزی انسان را می رساند، اظهار داشت: اگر این باور وجود داشته باشد انسان بیهوده غم روزی نخواهد خورد و این سبب آرامش زندگی انسان خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات وقتی انسان می داند که خداوند متعال از به وجود آمدن انسان تا پایان زندگی روزی او را فراهم می کند نباید برای روزی فردای خود غصه بیهوده بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که خداوند انسان را رشد می دهد، ابراز داشت: خداوند متعال همه شرایط را برای رشد و تعالی و کسب روزی انسان فراهم آورده است و انسان نباید نسبت به آینده خود در زمینه روزی ترس و نگرانی داشته باشد.

وی عنوان کرد: البته هر انسانی باید برای کسب روزی حلال تلاش کند اما نباید با غم و غصه بیهوده شرایط زندگی را برای خود و خانواده سخت کند، چرا که خداوند متعال همانند گذشته و حال، آینده انسان را نیز تأمین خواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات