۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۱۶۵
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

اجرای طرح نسخ الکترونیکی در 500 بیمارستان کشور

اجرای طرح نسخ الکترونیکی در 500 بیمارستان کشور
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح نسخ الکترونیکی در 60 بیمارستان کشور آغاز شده و تا پایان سال جاری 500 بیمارستان کشور از این طرح استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی گفت: صندوق بیمه روستایی با 22 میلیون نفر بیشترین تعداد بیمه شدگان را دارد و 5 میلیون و 600 هزار نفر در صندوق کارکنان و 11 میلیون نفر در صندوق ایرانیان بیمه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت به طور میانگین 200 میلیون مرتبه به مراکز ارائه دهنده خدمات مراجعه می‌کنند.

موهبتی تصریح کرد: 50 درصد از خدمات در سرپایی و 50 درصد دیگر نیز در بستری به بیمه شدگان ارائه داده می‌شود و 90 درصد هزینه‌ها در بخش درمان و سرپایی است.

وی ادامه داد: جمعیت ایران 80 میلیون نفر است که از این تعداد 6 میلیون نفر فاقد هر نوع بیمه هستند اما با این حال هر 80 میلیون نفر نیز دفترچه بیمه دارند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن نسخ یکی از اقدامات شایسته است که در تمام استان‌ها انجام می‎شود و در حال حاضر این طرح در یکی از شهرستان‌های‌ هر استان به صورت پایلوت انجام می‌شود.

موهبتی اظهار کرد: همچنین طرح نسخ الکترونیکی در 60 بیمارستان کشور آغاز شده و تا پایان سال جاری 500 بیمارستان کشور از این طرح استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی حذف شده است، افزود: تامین منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت یکی از چالش‌های موجود است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: 2 هزار و 500 قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت بوده و 4 هزار و 900 خدمت به بیمه شدگان ارائه می‌شود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات