۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۶۰۶۲۴۶
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

جامعه اسلامی نباید در برابر هجمه های دشمن منفعل باشد

جامعه اسلامی نباید در برابر هجمه های دشمن منفعل باشد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر هجمه های دشمن انفعال داشته باشد، گفت: مؤمنان باید در راه دین ثبات قدم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 54 سوره مائده پرداخت و گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به کسانی که در راه دین سستی می روزند می فرماید اگر خدای متعال اراده کند، قومی را به وجود می آورد که در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران با عزت برخورد می کنند و در راه دین خدا از جهاد سرباز نمی زنند.

وی ادامه داد: تواضع در برابر مؤمنان، عزت در برابر کفار و جهاد فی سبیل الله لطف بزرگی از جانب حق تعالی است که نصیب هر قومی نمی شود و باید از این نعمت ها قدردانی به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات ویژگی هایی که برای مؤمنان در آیه مذکور بیان شده، وصف حال مؤمنانی است که در آخرالزمان در رکاب حضرت ولی عصر(عج) قرار دارند و ایشان را یاری می دهند.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: رابطه محبت آمیز با خداوند، تواضع در برابر مؤمنان و ثبات قدم در راه دین سه ویژگی برجسته برای مؤمنان است؛ مؤمنان باید در برابر یکدیگر تواضع داشته و اهل لجاجت و سرکشی و تکبر نباشند و در برابر دشمن سخت و محکم و استوار ایستادگی کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر هجمه های مختلف دشمن انفعال داشته باشد، گفت: مؤمن باید در راه دین ثبات قدم داشته و در برابر هجمه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمن مقاومت کند و از سرزنش ها و ملامت های دیگران نرنجد./841/پ210/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات