۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۶۲۵۰
استاد درس خارج حوزه:

تصمیم گیری های مدیران حوزه یک طرفه نباشد

تصمیم گیری های مدیران حوزه یک طرفه نباشد
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به لزوم توجه مدیران حوزه از جمله شورای عالی به درد طلاب و اساتید تأکید کرد که نباید گاهی تصمیماتی یک طرفه اخذ و در حوزه اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و فضلای حوزه های علمیه اظهار داشت: ایشان در بخشی از صحبت های خودشان روی بحث احترام متقابل بین طلاب جوان و اساتید و بزرگان حوزه تأکید کردند.

وی افزود: فرمایشات ایشان بیشتر به این دلیل بود که طلاب و فضلا و محققان حوزه نزد مقامات اجرایی حوزه کمتر مورد توجه قرار می گیرند و گاهی در حق آنها کم لطفی هایی نیز صورت می گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: به عقیده من اعضای شورای عالی حوزه های علمیه باید رابطه بهتر و صمیمانه تری با توده حوزویان داشته باشند و در تصمیم گیری های خود به درد طلاب نیز توجه و عنایت کافی داشته باشند.

وی با تأکید بر این که مدیران و مسؤولان حوزه در درجه اول باید پاسخگوی کارهایی که انجام می دهند باشند، گفت: برخی از مدیران حوزه گاهی تقصیرها را به دوش طلاب و اساتید می اندازند در حالی که برخی اوقات تصمیم گیری های یک طرفه و یک جانبه ای گرفته می شود که طلبه و استاد در آن هیچ نقشی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: آیت الله اعرافی مدیر بسیار خوبی هستند همچنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با طلاب چند بار اسم ایشان را به زبان مبارک آورده و از برنامه های ایشان تقدیر کردند، از این رو به نظر می رسد شورای عالی باید همکاری بهتری برای اجرایی شدن برنامه هایی که مدیر حوزه دارد، داشته باشند.

وی با بیان این که حمایت های رهبر معظم انقلاب از مدیر حوزه های علمیه بی دلیل نبوده است، یادآور شد: ایشان حقا و انصافا تمام وقت خود را معطوف به فعالیت های حوزوی کرده و در تصمیم گیری های خود با طلاب و اساتید نیز مشورت می کند، اما نهادهای بالادستی حوزه از جمله شورای عالی حوزه کمتر به این مقوله توجه دارد و گاهی طلاب را به حساب نمی آورند.

این استاد تفسیر حوزه در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به لزوم بهره گیری مدیران حوزه از پندها و موعظه های بزرگان یادآور شد: بی شک رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید پشتوانه محکم علمی و معنوی طلاب هستند و به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان حوزه به انجام وظایف خود مشغول هستند، اما باید دانست که مراجع در رأس برنامه های اجرایی حوزه نیستند و تنها می توانند به بیان توصیه بپردازند، از این رو کار اصلی را باید مجریان و مدیران حوزه انجام بدهند./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات