۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۳۱۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

درصدد رفع مشکلات افراد آبرومند باشید

درصدد رفع مشکلات افراد آبرومند باشید
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برخی افراد به گونه ای آبرومند زندگی می کنند که دیگران گمان می کنند مشکلی ندارند، گفت: باید مشکلات چنین افرادی را بر طرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه بحث خود در زمینه خطابات قرآنی در مسجد اعظم گفت: قرآن کریم می گوید اگر انسان بداند که همه اعمالش در منظر پروردگار است برای انجام کاری خیر انگیزه بیشتری پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام علی(ع) در نهج البلاغه پس از بیان سخنان خود در زمینه انفاق می گوید گمان نکنید که خداوند فقیر است و از شما قرض خواسته است؛ از منظر قرآن کریم هر کار خیری قرض الحسنه است در حالی که ما گمان می کنیم قرض الحسنه پولی است که باید در زمان معینی باز گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با طرح سؤالی مبنی بر این که خداوند با وجود قدرت فراوان به چه دلیل از بندگان کمک می خواهد، گفت: امام علی(ع) این سؤال را پاسخ داده و می گوید خداوند می خواهد شما ها را آزمایش کند؛ امتحان به فقر بسیار مشکل است و امتحان به ثروت نیز از آن آسانتر نیست.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی می گوید دو نوع ایمان وجود دارد نخست این که عده ای به صورت رسمی دین را قبول ندارند و دیگر این که برخی در زبان مسلمان هستند اما در عمل ملتزم به دین نیستند که چنین افرادی منافق هستند؛ مسلمانی که به فریاد همسایه نرسد و به دیگران کمک نمی کند شهادتین او چه فایده ای دارد؟ علامه طباطبایی می گوید چنین فردی دین را در عمل تکذیب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انفاق و صدقه خود را به افرادی دهید که آبرومندانه زندگی کرده اند؛ امروزه افراد فراوانی هستند که آبرومندانه زندگی می کنند به گونه ای که دیگران گمان می کنند مشکلی ندارند در حالی که با مشکلات فراوانی روبرو هستند و باید مشکلات چنین افرادی را برطرف کرد؛ البته می توان تمام صدقات و خیراتی را انجام می دهید به عنوان رد مظالم خود یا در گذشتگان پرداخت کنید./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات