۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۰۶۳۲۱
آیت الله فقیهی:

مدیران و مسؤولان نسبت به اقدامات خود شفاف سازی کنند

مدیران و مسؤولان نسبت به اقدامات خود شفاف سازی کنند
عضو جامعه مدرسین با اشاره به لزوم شفاف سازی از سوی مدیران و مسؤولان گفت: مدیران باید برای موفقیت در کارها مردم را آگاه و درگیر مسائل پیرامونی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در پنجمین  جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با بیان اینکه جامعه باید از آیات قرآن کریم درس بگیرد، گفت: ما باید نکات اخلاقی و سبک زندگی دینی را از متن قرآن کریم استخراج کرده و آنها را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم باید نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی آگاهی داشته باشند، اظهار داشت: هنگامی که قرار است کاری در زمینه های مختلف صورت بگیرد، مردم باید از نزدیک نسبت به آن اشراف داشته باشند؛ به عنوان مثال در بنا کردن یک مسجد، خود مردم باید مصالح ساختمانی را گرد هم آورده و در مرحله به مرحله کار حضور داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی از سوی مدیران و مسؤولان بخش های مختلف جامعه عنوان کرد: مدیران باید برای موفقیت در کارها مردم را درگیر مسائل پیرامونی کنند، زیرا در غیر این صورت مردم همواره نسبت به هزینه ها و اقدامات انجام شده آگاهی نداشته و معترض خواهند بود.

آیت الله فقیهی در ادامه به داستان «گاو بنی اسرائیل» اشاره کرد و زنده شدن مقتول بنی اسرائیل را یکی از معجزات حضرت موسی(ع) دانست و گفت: برخی همواره در مسأله معاد و زنده شدن مردگان شبهه وارد می کنند، از همین جهت خداوند نمونه هایی از زنده شدن مردگان را در آیات قرآن کریم ذکر کرده است تا مؤمنان در زمینه معاد هیچگونه تردیدی نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید ایمان حقیقی و قلبی نسبت به خداوند متعال داشته باشد، ابراز کرد: اینکه انسان تنها با زبان نسبت به ایمان به خداوند اعتراف کند، از ارزش زیادی برخوردار نیست، بلکه ایمان و اعتقاد به وجود، قدرت، لطف و عنایت پروردگار باید در گفتار و رفتار انسان تبلور پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر کسی به خداوند توکل داشته باشد دیگر نسبت به هیچ مسأله و مشکلی خوف نخواهد داشت، زیرا ایمان دارد که خداوند حی و قادر بوده و هیچگاه او را در سختی ها و مشکلات تنها نخواهد گذاشت؛ اگر اعتقادات انسان ضعیف باشد در مواجهه با سختی ها به پرخاشگری می پردازد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات