۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۰۶۵۸۶
هانی زاده:

آتش سوزی نفت کش‌های اماراتی سناریوی هالیوودی اسرائیلی است

آتش سوزی نفت کش‌های اماراتی سناریوی هالیوودی اسرائیلی است
هانی زاده آتش زدن نفتکش‌های اماراتی را یک سناریوی هالیوودی اسرائیلی و در راستای ایجاد اجماع جهانی و حمله بین المللی علیه ایران برشمرد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: انفجار‌های اخیری که در بندر الفجیره امارات رخ داد و منجر به آتش سوزی چندین کشتی نفت کش شد در چارچوب یک سناریوی هالیوودی اسرائیلی قابل تجزیه و تحلیل است.

شکست طرح‌های آمریکا برای انزوای ایران

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به شکست طرح آمریکا برای انزوای ایران گفت: تحریم‌های سخت ترامپ علیه ایران از جمله منع صادرات نفتی، قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تحریم فروش مس، آهن، فولاد و مواد پتروشیمی جزئی از فشار‌ها برای وادار کردن ایران به تسلیم بود که با شکست مواجه شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز افزود: اکنون فاز نظامی از سوی آمریکا علیه ایران کلید خورده و سناریوی جدید آن است که با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس، ایران را تحریک کنند.

هانی زاده ادامه داد: از مدت‌ها پیش ترامپ، پمپئو و جان بولتون اعلام کردند اگر منافع آمریکا و هم پیمانانش در منطقه مورد تعرض قرار گیرند، به ایران حمله می‌کنند و اکنون اقدام اخیر یک سناریوی هالیوودی است که با شرکت موساد، سی آی‌ای و استخبارات عربستان و امارات صورت گرفت.

تلاش برای ایجاد اجماع جهانی و حمله بین المللی

تحلیلگر مسائل بین الملل یادآور شد: کشور‌های فوق با آتش زدن چندین کشتی وانمود می‌کنند ایران در انفجار‌ها دست داشته و می‌خواهند موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل منتقل، یک قطعنامه علیه ایران صادر، اجماع جهانی ایجاد و حمله بین المللی آغاز بکنند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز تأکید کرد که سناریوی آمریکایی‌ها قرار است در ماه مبارک رمضان اجرایی بشود و پس از آن حمله صورت گیرد؛ البته چنین سخنانی پیشگویی‌ها و گزینه‌های در دست آمریکا است، اما با توجه به عقلانیت و منطق بالای ایران، سناریو شکست خواهد خورد.

شکست سناریوی هالیوودی اسرائیلی

هانی زاده در رابطه با علت شکست سناریوی جدید آمریکا گفت: انفجار الفجیره و نسبت دادن آن به ایران از سوی آمریکا برای جامعه جهانی قابل قبول نیست، اتحادیه اروپا به شدت با آمریکا مخالفت کرده و با ممنوعیت صادرات نفت ایران دچار اختلاف شده و سعی می‌کند ترامپ را بازدارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به راه خود و سیاست هایش ادامه می‌دهد، تصریح کرد: آسیب‌هایی که امارات، بحرین و عربستان و رژیم صهیونیستی از هر گونه جنگ احتمالی علیه ایران خواهند دید قطعا بیشتر از کشور‌ها خواهد بود چرا که خود عامل تحریک آمریکا هستند. /۹۴۵۶//310/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات