۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۵۹۹
نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد؛

ضرورت تعامل و همکاری مناسب حوزه و آموزش و پرورش

ضرورت تعامل و همکاری مناسب حوزه و آموزش و پرورش
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، ایجاد تحول و ساختن زیربنا‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحی، نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه، از حوزه و آموزش و پرورش به عنوان دو بال علمی برای رشد و تعالی جامعه یاد کرد و بر ضرورت تعامل و تحکیم روابط این دو نهاد علمی و آموزشی کشور تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، ایجاد تحول و ساختن زیربنا‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: باید این تعامل و همکاری هر روز بیشتر تقویت شود تا شاهد اثرات مطلوب آن در جامعه باشیم.
 
وی با بیان این که تعامل و ارتباط دو سویه حوزه‌های علمیه و دستگاه تعلیم و تربیت آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، افزود: باید موانع موجود برای تحکیم روابط و تعامل علمی این دو مرکز مهم از میان برداشته شود.
 
نماینده، ولی فقیه در گیلان به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان حوزه و سایر مراکز علمی و آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر شاهد تعامل مناسبی میان مراکز علمی و آموزشی کشور با حوزه‌های علمیه هستیم که این همکاری باید بیشتر تقویت شود.
 
امام جمعه رشت با اشاره به این که امروز ما در حوزه مسائل تربیتی نیازمند توجه و دقت نظر بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر مهم همکاری مراکز آموزشی نظیر آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه امری ضروری و حیاتی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که برنامه‌های دینی، تربیتی و اخلاقی باید به صورت زیربنایی در مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگی دینی و مباحث تربیتی باید از دوران کودکی از سوی خانواده‌ها و همچنین مراکزی نظیر مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
نماینده، ولی فقیه درگیلان با اشاره به این که اگر مباحث دینی و تربیتی به صورت ریشه‌ای و از سنین بسیار پایین برای فرزندان تبیین و تشریح شود در مقاطع و سنین بالاتر شاهد مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط دوسویه دستگاه تعلیم و تربیت با مراکز حوزوی به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، اخلاقی و تربیتی ضروری است.
 
امام جمعه رشت با بیان این که متأسفانه به دلیل برخی بی توجهی‌ها در سنین پایین شاهد بروز برخی مشکلات و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید نگاه به مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان زیربنای فرهنگی باشد تا اثرات مطلوب آن را در جامعه شاهد باشیم.
 
امام جمعه رشت، تعامل و همکاری مستمر و اثرگذار آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را موجب رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطوح بالا دانست و خاطرنشان کرد: تعامل مناسب این دو مرکز مهم علمی و آموزشی کشور موجب اصلاح بسیاری از زیربنا‌ها و ساختار‌ها خواهد شد./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات