۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۸۴۷

آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد
آیین تودیع و معارف رؤسای سابق و جدید پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی با حضور آیت الله اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین قمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و سابق پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجج الاسلام والمسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و فلاح عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی امروز در سالن همایش این پژوهشگاه برگزار شد.

براساس این گزارش، از امروز قشقایی پس از 15 سال مسؤولیت در پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، از سمت خود خداحافظی کرد و حجت الاسلام سیدعلی موسوی مسؤولیت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) را به دست گرفت.

آیت الله اعرافی در این آیین تودیع و معارفه بر وجود پژوهش های میدانی و متناسب با نیازهای جامعه در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه کم کار شده است.

تولید و نوآوری در ادبیات گفتاری، نوشتاری و هنری و تولید محتوای مناسب با نیازهای روز از دیگر نکاتی مطرح شده از سوی آیت الله اعرافی است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز بودجه های پژوهشی را نا مناسب دانست و بر پژوهش در زمینه تبلیغ تأکید کرد.

وی همچنین تحول در زمینه تبلیغ را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای تحول در تبلیغ، زمان اندک است و امیدواریم پژوهشکده باقرالعلوم(ع) هرچه سریعتربه آن رقم زند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح نیز محور سخنان خود را به تفسیر های موجود در زمینه انقلاب اختصاص داد و گفت: مهم ترین تفسیر در زمینه انقلاب این است که انقلاب را پدیده ای جدید برای  بشریت می دادند که رهبر معظم انقلاب نیز چنین تفیسری دارند.

وی ادامه داد: به انقلاب اسلامی ایران نباید در حد به هم ریختن آرایش های سیاسی در زمان خود نگاه کرد بلکه انقلاب اسلامی ایران یک آرایش تمدنی است که متأسفانه در حوزه علمیه به راحتی از کنار آن می گذرند و آن را مورد بررسی قرار نمی دهند.

در پایان نیز از حجج اسلام تیموری مدیر مدرسه علی بن موسی الرضا(ع)، سمیعیان مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)، محمدعلی برکتین مدیر مرکز فقهی صاحب الأمر(عج) و شعبان زاده دبیر تشکل فراگیر طلاب به عنوان مدیران مدارسی که طلاب آنها در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده اند تقدیر شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات