۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۷۶۹۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت انجام پژوهش با موضوع رسانه از منظر قرآن

ضرورت انجام پژوهش با موضوع رسانه از منظر قرآن
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ورود خبرگزاری رسا در حوزه پژوهش‌های قرآنی با موضوع رسانه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر عامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا با تقدیر از خدمات چندین ساله این خبرگزاری در پوشش اخبار حوزه‌های علمیه، مراجع و علما بر ضرورت تقویت این رسانه حوزوی و انقلابی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که خبرگزاری‌های دینی، مذهبی، اعتقادی و انقلابی مصداق ایستادگی در مقابل جبهه دشمن هستند، افزود: باید از طریق اخبار و همچنین تبلیغ صحیح تلاش جبهه دشمن را خنثی کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، اقدامات خبرگزاری رسا در مباحث آموزشی و پژوهشی را ستودنی دانست و بر ضرورت برگزاری نظام مند کلاس‌هایی ویژه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که با گذشت زمان طلابی که وارد حوزه می‌شوند در خصوص وسایل ارتباط جمعی از آگاهی بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت: به همین دلیل ضرورت دارد بتوانیم شوق و اشتیاق درونی طلاب را به تناسب امور مثبت تأمین و هدایت کنیم.
 
وی با تأکید براین که اگر ما نتوانیم در این عرصه خطیری که در آن قرار داریم قدم های مثب و اثرگذاری برداریم به طور حتم دشمن تلاش خود را دو چندان خواهد کرد، افزود: باید کار‌ها و اقدامات پژوهشی که از سوی خبرگزاری رسا صورت گرفته با تدبیری در اختیار مدارس و طلاب قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت تعامل و انسجام بیشتر خبرگزاری رسا با مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: این تعامل و ارتباط نزدیک‌تر فرصت مناسبی برای انعکاس فعالیت‌های ارزشمند مدارس خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین بر ضرورت ورود خبرگزاری رسا در حوزه پژوهش‌های قرآنی با موضوع رسانه تأکید کرد و افزود: با توجه به این که این مخاطبان این خبرگزاری طلاب و روحانیانی هستند که با احادیث، قرآن و روایات در ارتباط هستند، انجام چنین پژوهش‌های عمیقی در حوزه رسانه ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: اگر یک کار نظامندی در بحث رسانه از منظر قرآن به صورت تخصصی و کلان در ابعاد مختلف انجام دهیم به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی را در نتیجه این کار عمیق پژوهشی شاهد خواهیم بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به این که اخبار خبرگزاری رسا به سه زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود می‌تواند با مطالعه وضعیت مسلمانان در سایر نقاط جهان، یک منبع تغذیه‌ای خوبی برای آن‌ها در سایر نقاط جهان باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که این خبرگزاری باید در بحث نگاه دشمن به نظام و رهبری و همچنین نقش روحانیت در جوامع اسلامی و غیر اسلامی مطالعات بیشتری انجام دهد، گفت: خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه اصیل انقلابی و اعتقادی با رصد فعالیت‌های دشمنان در بحث تقابلی نیز ورود پیدا کند.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در فرهنگ قرآنی، تبلیغ، تعمیق، نگهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یاید با نگاه قرآن محورانه در این عرصه‌ها ورود پیدا کنیم./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات