۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۷۸۰۸
با تقدیر از پژوهشگران برتر قرآنی؛

نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد

نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد
نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تقدیر پژوهشگران برتر قرآنی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در محل این نمایشگاه در سالن غدیر قم برگزار شد.

میهمان ویژه این مراسم عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که وی در این مراسم با اشاره به فعالیت های گسترده مستشرقان در ارتباط با قرآن تأکید کرد که در کنار پژوهش های هنجاری جای پژوهش های غیرهنجاری در میان فعالیت های قرآنی خالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که باید رابطه هم افزایی بیشتری بیش از گذشته میان این نهاد با نهادهای دیگر فراهم شود، گفت: ما آمادگی داریم برای ثمر بخشی بیشتر این فعالیت ها معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بخش فعالیت های تبلیغی و ترویجی دفتر تبلیغات در حوزه قرآن همکاری های لازم را داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور رییس حوزه های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به سیل گسترده پژوهش های قرآنی در حوزه و دانشگاه تأکید کرد که امروز دیگر نوبت سبک سازی زندگی بر اساس پژوهش های قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به خالی بودن جایگاه وحی و قرآن در میان علوم انسانی تأکید کرد که این وضع با موضوع تمدن سازی و جامعه سازی اسلامی سازگاری ندارد.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام تیموری مسؤول برگزاری نمایشگاه به ارائه گزارشی از این نمایشگاه، غرفه ها و تعداد آثار رونمایی شده پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم از پژوهشگران برتر قرآنی دفتر تبلیغات تقدیر به عمل آمد؛ که در این بخش دکتر محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی بابت نمایش های هنرهای تجسمی و برگزاری ویژه برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان مورد تجلیل قرار گرفت.

همچنین حجت الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به جهت نمایش محصولات قرآنی و برگزاری ویژه برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان لوح تقدیر و تندیس خود را از دست رییس پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

از دیگر تقدیر شوندگان در این بخش می‌ توان به حجت الاسلام محمد قطبی رییس میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید محمدرضا صفوی پژوهشگر برتر مرکز فرهنگ و معارف قرآن و خانواده مرحوم محمدعلی یزدی پژوهشگر فرهنگ و معارف قرآن اشاره کرد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی از شنبه هفته قبل با حضور مراکز آموزشی و پژوهشی و هنری و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه صدها کتاب، پایان نامه، مقاله و نرم افزار و آثار هنری در معرض عموم قرار گرفته بود و ظهر امروز نیز به کار خود پایان داد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات