۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۹۲۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهید بهشتی امیدیه و جشنواره کتابخوان رضوی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، شهردار امیدیه در خلال بازدید خود از کتابخانه عمومی شهید بهشتی ۵۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا کرد.

محمدرضا شکاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه با اعلام خبر بازدید شهردار امیدیه از کتابخانه گفت: شهردار شهر امیدیه و عضو حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، ضمن بازدید از کتابخانه شهید بهشتی، و اطلاع از جزئیات نهمین جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی، آمادگی خود را جهت شرکت در این جشنواره و انجام هر گونه کمک در این راستا اعلام کرد.

شهردار امیدیه، کتابخانه‌های عمومی را قلب فرهنگی شهر‌ها خواند و خاطرنشان کرد: تربیت فرزندانی کتابخوان و اهل مطالعه قطعاً از رهگذر کتابخانه‌ها و کتابداران یک شهر خواهد گذشت، که این امر می‌تواند زمینه‌های پیشرفت فرهنگی شهر و داشتن شهروندانی توانمند را در پی داشته باشد.

در ادامه، شکاری، با تقدیر از نگرش‌های فرهنگی مثبت شهردار گفت: در طول سال‌های گذشته، این ذهنیت و دیدگاه مثبت در انجام بهتر فعالیت‌های فرهنگی و نیز پیشرفت شاخص‌های کمی و کیفی کتاب‌خوانی بسیار اثرگذار بوده است.

وی بیان داشت: با ارتقای سطح کتابخانه‌های عمومی میتوان انتظار داشت که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، لذا شایسته است تا همگی در این راه تلاش نماییم.

برگزاری نشست معرفی کتاب به مناسبت نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

محمد عبری، مسئول کتابخانه عمومی برکت امیر المومنین روستای صلیعه شهرستان باوی  از برگزاری نشست معرفی کتاب به مناسبت نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی  خبر داد.

در این نشست  کتاب "راز آن بوی شگفت " اثر فریبا کلهر از سری کتاب‌های جشنواره رضوی که با زبانی شیوا و روان و در قالب داستان نوجوانان را با زندگی امام رضا (ع) آشنا می‌کند برگزار گردید.

عبری در ادامه هدف از برگزاری این نشست را آشنایی کودکان نوجوانان با زندگی امام رضا (ع)  و ترغیب به شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

برگزاری مراسم جشن بهار مهربانی در روستای سیل زده یکاویه یک

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی از برگزاری مراسم جشن و افطاری در روستای یکاویه از توابع شهرستان باوی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع)  خبر داد.

در این مراسم بعد از قرائت نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز و دادن افطاری  و سخنرانی دکتر حیدری و سرهنگ عبودی فرمانده سپاه شهرستان باوی و قرائت مولودی توسط خدام اهل بیت، کلیپی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان باوی در مناطق سیل زده شهرستان باوی به نمایش درآمد.

برگزاری نشست قصه گویی کتاب امام رضا (ع) در کتابخانه شهدای ملاثانی

امینه میاحی مسئول کتابخانه شهدای ملاثانی  از برگزاری نشست قصه گویی کتاب امام رضا (ع) در راستای معرفی منابع جشنواره رضوی به اعضای کودک خبر داد و گفت: در این نشست ضمن معرفی این کتاب  شرایط و نحوه ثبت نام و همچنین روش  تهیه و ارسال فیلم  به سایت جشنواره برای کودکان بیان شد.

وی افزود: این کتاب کودکان را با زندگینامه امام رضا (ع) از تولد تا شهادت آشنا می‌کند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات