۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۰۹۵
آیت الله علیدوست:

انفاق در ماه رمضان رسالت روزه‌ داران است

انفاق در ماه رمضان رسالت روزه‌ داران است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدگی به محرومان و انفاق را یک خصلت و ویژگی مورد توجه مؤمنان دانست که نباید از رسیدگی به محرومان غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست به تبیین اهمیت انفاق در ماه رمضان پرداخته و این مهم را رسالت روزه داران دانسته است.

وی در این باره تاکید کرد: رسیدگی به محرومان و انفاق یک خصلت و ویژگی است که مورد توجه همه است حتی افرادی که به هیچ دینی قائل نیستند نیز از کمک به محرومان و انفاق، غافل نیستند.

آیت الله علیدوست یادآورشد: شریعت به انفاق اهمیت زیادی داده است و آیات متعددی در زمینه انفاق نازل شده است که میزان اهمیت این فریضه الهی را بیان می کند، البته انفاق در ماه رمضان یکی از رسالت های روزه داران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انفاق یک نهاد آسمانی است که خدا برای انسان های برخوردار قرار داده است تا به واسطه آن نیاز دیگران را برطرف کنند، البته انفاق ابعاد گوناگونی دارد که هر کدام در جای خود حائز اهمیت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: هر استادی که دانش خود را در اختیار دیگران قرار می دهد نیز به گونه ای انفاق می کند، کسی که بخشی از سرمایه خود را در اختیار دیگران قرار داده است نیز انفاق مال و ثروت داشته است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات