۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۱۰۲

یکی از پژوهشگران وهابیت درپی روشنگری های شبکه جهانی الاهواز به تشیع گروید

یکی از پژوهشگران وهابیت درپی روشنگری های شبکه جهانی الاهواز به تشیع گروید
تهیه کننده برنامه شبهات و ردود گفت: یکی از پژوهشگران وهابی در پی مشاهده مستندات کارشناس مسائل عقائدی برنامه ردود و شبهات شبکه الاهواز به تشیع گروید.
ولید فریسی، تهیه کننده برنامه شبهات و ردود شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از گرویدن یکی از پژوهشگران وهابیت به مذهب تشیع خبر داد و گفت: این پژوهشگر وهابی پس از دیدن مناظره‌های کارشناس مسائل عقائدی برنامه شبهات و ردود شبکه الاهواز، تشیع خود را اعلام کرد.

تهیه کننده برنامه شبهات و ردود بیان داشت: برنامه ردود و شبهات همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه جهانی الاهواز پخش می‌شود و در این برنامه با دعوت از علمای بزرگ وهابیت و حتی شبکه‌های وهابیت از قبیل صفا و وصال به مناظره می‌پردازیم که در روز‌های نخست با خالد الوصابی یکی از کارشناسان شبکه صفا بصورت زنده به مناظره پرداختیم.

فریسی ادامه داد: شبکه صفا هرگز به ما فرصتی برای دفاع و بیان نظرات مان نداد حال آنکه ما چنین رفتاری نشان ندادیم و به تبع بینندگان در تماس با ما اذعان داشتند که شبکه صفا فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها از سوی کارشناسان الاهواز نمی‌دهد و ما در این مناظره‌ها مظلوم واقع شده و پاسخی به سؤالات مطرح شده ما داده نشد.

وی افزود: دو شب با عدنان العرعور، کارشناس شبکه وصال به مناظره پرداختیم تا آنجا که العرعور آن قدر درمانده ماند که گفت دیگر به سؤالات مطرح شده از سوی شبکه الاهواز پاسخ نمی‌دهم.

تهیه کننده برنامه شبهات و ردود تصریح کرد: در شب ۴ و ۵ رمضان شبکه‌های وهابیت بهانه کم کردن صدا در هنگام مناظره را علیه ما مطرح و گفتند که مناظره انجام نمی‌دهیم.

فریسی در رابطه با مناظره شوندگان وهابی خاطرنشان کرد: مناظره و بحث‌هایی با خالد الوصابی، عدنان العرعور، اشرف غریب و خالد البکری از علمای سلفی مصر، محمد فیزازی، رییس جمعیت علمای الجزایر صورت گرفت که برخی از آن‌ها در ادامه از مناظره با کارشناسان ما صرف نظر کردند.

وی با اشاره به اینکه جواب علمای وهابی بسیار ضعیف و خنده دار است، گفت: عدم قطع و یا کاهش صدا، عدم قطع سخنرانی عالم وهابی و رعایت انصاف از ویژگی‌های شبکه الاهواز است در حالی که شبکه‌های وهابی اصلا مجال و فرصتی برای سخن گفتن کارشناسان ما ندادند و قطعا چنین رفتار‌هایی از وهابیت سبب گرایش بینندگان به سوی دیدگاه تشیع شد.

تهیه کننده برنامه شبهات و ردود با بیان اینکه پژوهشگر مستبصر از بینندگان برنامه ردود و شبهات است، افزود: این مستبصر که بنام الیاس معروف است تحقیقات بسیاری درباره شیعه و سنی انجام داد و با مشاهده مناظرات در برنامه ردود و شبهات و درماندگی علمای سلفی و وهابی در پاسخ به سؤالات مطرح شده و فرار از مناظره، در عقاید پشیین خود دچار تزلزل شده و تشیعش را اعلام کرد.

فریسی با بیان اینکه مستبصران بسیاری در آینده به واسطه شبکه الاهواز به تشیع گرایش پیدا می‌کنند، عنوان داشت: بینندگان استمرار برنامه ردود و شبهات، دعوت از علمای وهابی، تبیین عقاید فاسد وهابیت، تبیین حقایق اهانت وهابیت به اسلام، صحابه و عایشه را خواستار هستند و بنا به گفته این مستبصر بسیاری از بینندگان با مشاهده ردود و شبهات دچار تغییر در عقاید شدند.

وی با اشاره به اینکه ما انصاف و اخلاق را به همگان نشان دادیم، عنوان داشت: با استمرار برنامه در روز‌های آینده شاهد استبصار و گرویدن کسان دیگری به تشیع خواهیم بود؛ چرا که اخلاق مداری، قدرت استدلال و منطق، پاسخ‌های کوبنده از سوی کارشناسان شبکه الاهواز و در عین حال عدم رعایت اخلاق و انصاف از سوی علمای وهابی عواملی بود که باعث گرایش به تشیع شده است.

تهیه کننده برنامه شبهات و ردود درباره شخص مستبصر عنوان داشت: این فرد پژوهشگر از وهابیون متعصبی است که به مدت ۵ سال به تحقیق می‌پردازد و با مشاهده برنامه ردود و شبهات به یقین دست پیدا کرد و به تشیع گرایید.

فریسی عنوان داشت: به شبکه‌های صفا و وصال گفتیم در طی چند سال اخیر کسانی که مدعی هستند از اهواز زنگ و خود را سنی معرفی می‌کنند، این افراد در واقع خارج از کشور هستند و به هیچ وجه داخل استان نیستند و چه بسا اصلا نه اهوازی باشند و نه اهوازی‌هایی که در خارج زندگی می‌کنند و مزدورانی بوده که تنها در پی تخریب وجهه مردم اهواز هستند.

وی گفت: ما به کسانی که مدعی اهوازی بودن و سنی هستند و در پی تخریب وجهه اهوازی‌ها در شبکه‌های اهل سنت هستند، گفتیم که با شبکه الاهواز تماس بگیرند و ۲۱ روز است که تاکنون کسی تماس نگرفته، این عدم برقراری ارتباط دلیل بر عدم وجود سنی در اهواز است و وهابی‌ها خود با شبکه‌های وصال و صفا تماس گرفته و عنوان می‌کنند که اهوازی هستند.

تهیه کننده برنامه شبهات و ردود طرح سؤال‌های تعجیزی از جمله امام زمان وهابیت و تعیین جایزه ۵ هزار دلاری برای پاسخ عقلانی و منطقی که مورد قبول علمای وهابیت و سنی باشد را دیگر تحدی مطرح شده از سوی شبکه الاهواز برشمرد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
واکنش پسر مولوی به شیعه شدن الجایتو (فرمانروای ایلخانی مغول)

در کتاب مناقب العارفین افلاکی[۱] گزارشِ تاریخی مهمی از واکنش سلطان ولد (فرزند مولوی) به شیعه شدن الجایتو (سلطان محمد خدابنده و فرمانروای ایلخانی مغول در آن دوره) نقل شده که جالب و درخور توجه می باشد.

بنا بر این گزارش به سلطان ولد (فرزند مولوی) خبر رسید که سلطان محمد خدابنده به واسطه روشنگری علامه حلی شیعه شده است و به ممالک تحت سلطه خود – که قونیه [۲] را نیز شامل می شد -دستور داده، تا نام سه خلیفه بر روی منابر اسلامی برده نشود.

فرزند مولوی به دلیل غیرت باطنی نسبت به مذهب تسنن شدیدا متغیر و ناراحت می شود و به فرزندش عارف چلبی دستور می دهد که عزم سفر کرده وخربنده [۳] را که گمراه شده و طریق جهنم را در پیش گرفته نصیحت نماید تا از این ضلالت نجات پیدا کند. در این حین اجل فرا می رسد و عمر سلطان ولد پایان می یابد و دستور وی برای ارشاد سلطان محمد خدابنده مسکوت باقی می ماند. نکته جالب توجه این است که سلطان ولد (فرزند مولوی) در لحظات پایانی عمر نیز به عارف چلپی توصیه می کند که خربنده خان را فراموش مکن و بر وی سهل مگیر!

...بخشی از متن گزارش کتاب مناقب العارفین:
«… بحضرت سلطان ولد خبر داده بودند که سلطان خربنده را اهل شیعه چنان اغوا کردند که رافضی شد … و خطبای ممالک روم را منع کردند تا بر منبر نام مبارک صحابی را یاد نکنند؛ همانا که حضرت ولد [=سلطان ولد] را از سرِ غیرتِ باطن [!] ، تغیّر عظیم ظاهر گشته شورها فرمود تا تمامت یاران گریستند و غریو از نهاد شهریان برخاست. [سلطان ولد] فرمود که عارف ما را بخوانید؛ چون حضرت چلپی در آمد و سر نهاد فرمود که به اُردوی سلطان برو و آن خربنده مسکین را دریاب تا بنده ی نور تابنده ی بنده ی بیننده توانی کردن و از آتش دوزخش رهانیدن باید که بی توانی روانه شوی . همچنان حضرت چلپی التزام نموده می خواست که با استعداد سفر مشغول شود موانع تقدیر آن تدبیر را تغییر کرده از ناگاه حضرت ولد به عالم سرمد نقل فرموده بجوار جلال احمد پیوست و در آن حالت اشارت کرد که عارف خربنده خان را سهل مگیر!» [۴]
0
0