۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۸۱۳۰
ویژه طلاب و فضلای حوزه؛

دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی برگزار می شود

دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی برگزار می شود
حجت الاسلام موسوی از برگزاری دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی با هدف کسب توانایی فکری برای مواجه انتقادی و فعال با شبهات و اندیشه های باطل و معارض با اسلام ناب خبر داد.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی مؤلف و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی اظهار داشت: به همّت مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور دوره تابستانی طرح نظام اندیشه اسلامی ويژه طلاب و روحانيون سراسر كشور برگزار می شود.

مدیر علمی دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی افزود: این دوره در قالب اردوی ‌35 روزه از تاريخ 13 تیر ماه برابر با اول ذی القعده ماه زیارتی امام رضا(ع) در اردو گاه مفتاح در منطقه طرقبه مشهد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند ازتاریخ 1398/3/5 به مدت 10 روز در سامانه پیشخوان و پنل شخصی به آدرس www.login.ismc.ir  ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اهداف دوره عنوان کرد: آشنایی با طرح کلی و نظام مند از معارف اسلامی و اسلام ناب محمدی و بیان شاخصه ها و مؤلفه های «عقلانیت»، «معنویت» و «عدالت خواهی» اسلامی برای پرهیز از جزئی نگری، سطحی نگری، یکجانبه‌نگری، جزم اندیشی، قشرى‌گرى،  تحجّر، خواب‌رفتگی و تسلیم شدن به آنچه در جریان عمومی سیاسی و اقتصادی دنیا می‌گذرد از جمله اهداف این دوره است.

حجت الاسلام موسوی افزود: تعمیق و تحکیم دین داری، ارزشهای معنوی، آینده‌نگری، میانه‌روی و مشارکت فعال و سازنده اجتماعی در راستای جامعه سازی دینی و نقش آفرینی در تمدن نوین اسلامی و آشنایی با تاریخ و تحولات فکری جهان اسلام و مسائل نو پدید جامعه اسلامی از منظر نظام اندیشه اسلامی نیز از دیگر اهداف این دوره است.

وی کسب توانایی فکری و علمی برای مواجه انتقادی و فعال با شبهات و اندیشه های باطل، انحرافی، التقاطی و معارض با اسلام ناب را از جمله افق های پیش روی ای دوره عنوان و تأکید کرد: تأثیرگذاری فکری و گفتمان سازی فرهنگی در مراکز علمی و فرهنگی و جهت بخشی به برنامه درسی و مطالعات طلاب در راستای نقش آفرینی تمدنی نیز در این دوره مدنظر برگزار کنندگان بوده است.

مؤلف و پژوهشگر حوزوی در ادامه در تبیین مزایای شرکت در طرح با اشاره به حضور بیش از 35 روزدر جوار آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: بهره گیری از اندیشه ها و متون اصلی متفکران نظام ساز و تمدن گرای مسلمان بخصوص امام خمینی، آیت الله خامنه ای، علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهیدصدر، شهید بهشتی و آیت الله مصباح یزدی و استفاده از بیانات برخی از مراجع تقلید، مدیران ارشد حوزه، علمای صاحب نظر حوزه علمیه قم و مشهد  و سخنرانان معروف کشوری از جمله مزایای این طرح است.

وی استفاده از مدرسان فرهیخته حوزوی آشنا با وجوه نظام ساز و تمدنی اسلام و انقلاب را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: ارائه گواهی معتبر پایان دوره از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اعتبارات آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و  اختصاص امتیاز ویژه به مقالات شرکت کنندگان دوره در همایش علامه حلی نیز برای شرکت کنندگان به عنوان مزیت در نظر گرفته شده است.

مدیر علمی دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی با اشاره به ارائه جوایز ویژه به برترین های دوره خاطرنشان کرد: علاوه بر تطبیق این دوره با برخی دروس آموزشی از برترین هایی دوره به عنوان استادیار در سایر دوره های آموزشی در طول سال استفاده می شود.

وی عنوان کرد: علاقه مندان برای کشب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانند با شماره 09011257178 تماس حاصل کرده و یا از طریق پیام رسان ایتا به آدرس http://eitaa.com/joinchat/2913140755C9782b313fd مراجعه کنند./1330/ج

 

ارسال نظرات