۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۲۳۱
حجت الاسلام حمادی:

حوزه علمیه الغدیر نخستین حوزه علمیه قرآنی خوزستان است

حوزه علمیه الغدیر نخستین حوزه علمیه قرآنی خوزستان است
حجت الاسلام حمادی با بیان اینکه آشنایی با قرآن از جمله شرایط جذب طلبه در مدرسه الغدیر است، گفت: حوزه الغدیر نخستین حوزه علمیه قرآنی استان است.
حجت الاسلام علی حمادی، مسؤول پذیرش مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در دو مقطع دارندگان مدرک پایان دوره متوسطه اول و دوم پذیرش خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: هدف ما آن است که پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت و مصاحبه‌های علمی حداقل در هر کدام از مقطع ها، ۱۰ طلبه جذب کنیم منتهی در بحث ظرفیت پذیرش پیش بینی ما نام نویسی ۲۰ تا ۲۵ طلبه در هر مقطع است.

مسؤول پذیرش مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان اینکه پذیرش با توجه به برداشتن آزمون ورودی تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: تسلط به زبان عربی، معدل بالای ۱۶ و آشنایی با قرآن با توجه به اینکه حوزه الغدیر نخستین حوزه علمیه قرآنی استان است، از جمله شرایط ما در پذیرش طلبه خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حفظ کل قرآن طی ۶ سال برای طلاب ورودی جدید اجرایی می‌شود، اظهار داشت: پذیرش ما از سراسر استان است و تاکنون علاقه‌مندان بسیاری برای نام نویسی مراجعه کردند ضمن اینکه سایر عزیزان در صورت ابراز تمایل برای ثبت نام با شماره ۰۹۳۹۴۶۶۱۱۴۵ تماس و یا مراجعه حضوری به مدرسه داشته باشند.

حجت الاسلام حمادی ادامه داد: طلاب روزانه ۵ خط از قرآن کریم حفظ می‌شوند تا با بهره مندی از محضر اساتید فرااستانی طی ۶ سال حافظ قرآن کریم شوند.

وی مزایای حوزه قرآنی را حفظ قرآن کریم همزمان با تحصیل در حوزه، مطالعه یک دوره تفسیر کامل قرآن، استفاده از اساتید برجسته کشوری، استفاده از فضای علمی و تهذیبی و تدریس با زبان عربی برشمرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات