۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۷۳۴
امام جمعه اهواز:

ریا، سرمایه‌های معنوی چندین ساله انسان را از بین خواهد برد

ریا، سرمایه‌های معنوی چندین ساله انسان را از بین خواهد برد
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یک لحظه ریا در هر کاری، سرمایه‌های معنوی چندین ساله را از بین خواهد برد، عبادت ۶ هزار ساله شیطان در اثر تکبر از بین رفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان به توفیقات و کرامت‌هایی دست پیدا می‌کند، عنوان داشت: می‌توان با حفظ چنین توفیقاتی به مقام قرب الهی رسید منتهی حفظ آن‌ها در پس از ماه مبارک رمضان با توجه به وسوسه‌ها و اغوای شیطان بسیار قابل توجه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: متأسفانه انسان به علت غفلت، اهل محاسبه و کتاب در سرمایه‌های معنوی نیست، اما اگر درک داشتن چنین سرمایه‌ای را داشته باشد باید از شیطان و مکرهایش برحذر باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شیطان دشمن اصلی انسان است، اظهار داشت: یک لحظه ریا در هر کاری، سرمایه‌های معنوی چندین ساله را از بین خواهد برد، عبادت ۶ هزار ساله شیطان در اثر تکبر از بین رفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: انسان‌هایی بودند که در کنار بندگان کامل خداوند قرار گرفتند، اما در اثر غفلت سقوط کردند، در دوران معاصر نیز کسانی از اوائل آغاز انقلاب اسلامی در کنار امام راحل بودند، سرمایه و دستاورد‌های معنوی کسب کردند، اما همه را لحظه‌ای بر باد دادند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ دستاورد‌های معنوی باید برنامه ریزی صورت گیرد، گفت: محاسبه و مراقبت دائمی یکی از راهکار‌ها است چرا که حفاظت و حراست یک اصل عقلایی حساب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: انسان باید ببیند که میل به نماز شب، قرائت قرآن، روزه داری و مناجات خوانی آیا پس از ماه مبارک رمضان ادامه دارد یا خیر که در این صورت محفوظ بودن دستاورد‌های معنوی مشخص می‌شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در کنار هر معصیت و گناهی باید فورا ذکر خدا باشد، بیان داشت: اگر با همه تلاش‌ها برای مراقبت از دستاورد‌های معنوی متوجه شویم اسیر شیطان شدیم، تنها راهکار پناه بردن به خدای متعال و ذکر یاد او و در ادامه استغفار و توبه است./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات