۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۸۷۷۰

برپایی ۷۵۳ پایگاه جمع آوری زکات فطره در خوزستان

برپایی ۷۵۳ پایگاه جمع آوری زکات فطره در خوزستان
حیدری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان برای جمع آوری زکات فطره ۷۵۳ پایگاه را در سراسر استان برپا می‌کند.
محمدرضا حیدری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بحث جمع آوری زکات با محوریت شورای زکات استان و دبیرخانه مستقر در کمیته امداد استان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بحث زکات مطابق با مصوبه قانون مجلس و اذن رهبر انقلاب به شورای زکات فعال شده که در هر استان فعال می‌باشد و دبیرخانه شورا در کمیته امداد قرار دارد که رییس شورای زکات، نماینده ولی فقیه در استان و نائب رییس شورا، استاندار است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان داشت: بر این اساس کمیته امداد در سال‌های گذشته و کنونی با محوریت شورای زکات نسبت به برقراری ۷۵۳ پایگاه در سراسر استان اقدام می‌کند و حدود ۶۰۰ پایگاه در مساجدی مستقر می‌شوند که نماز عید سعید فطر در آن‌ها برپا می‌شود.

این مقام مسؤول پیرامون نیرو‌های فعال در بحث جمع آوری زکات فطریه گفت: ۹۴۸ نفر در امر جمع آوری زکات روز عید فطر همکاری خواهند کرد و بنا بر آن است که زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده هر مسجد تحت نظر هیأت امنای همان مسجد به نیازمندان اطراف آنجا در اسرع وقت داده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه کد دستوری #۱*۸۸۷۷* جهت تسهیل در پرداخت زکات برای هم استانی‌ها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وجوه جمع آوری شده زکات فطریه و کفاره مطابق با گفته شارع مقدس تا پیش از ظهر به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در شورای زکات تنها به عنوان دبیر است، تصریح کرد: کمیته امداد با افتخار تمام وسایل مورد نیاز جمع آوری زکات را از قبل تهیه کرده و در اختیار کلیه ادارات و مساجد گذاشته است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات