۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۰۸۸۵۱
حجت الاسلام اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت پرداختن پژوهشگران حوزه به اولویت های مطرح شده در بیانیه گام دوم

ضرورت پرداختن پژوهشگران حوزه به اولویت های مطرح شده در بیانیه گام دوم
حجت الاسلام اسلامی شناسایی اولویت های پژوهشی را برای جلوگیری از موازی کاری ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم آنها را بیان کرده اند.

حجت الاسلام رضا اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بایسته های پژوهشی در حوزه علمیه گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده اند وظیفه حوزه علمیه پاسخگویی به نیازهای جامعه است بنابراین پژوهش های حوزوی باید ناظر به نیازهای جامعه باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که پژوهش به معنای کشف یک نقطه خالی است، اظهار کرد: به عبارت دیگر پژوهش در صورتی به مواردی که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته اند، بپردازد و نیازهای لازم را پاسخ دهد فایده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در پژوهش های حوزوی باید از موازی کاری یا کارهای تکراری پرهیز کرد که موجب می شود هزینه ها بی جهت مصرف نشوند و نیروی انسانی نیز به کارهای تکراری نبپردازند و برای چنین کاری باید اولویت های پژوهشی شناسایی شوند.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: می توان گفت رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با رصدی که از تحرکات علمی، نیروها و استعدادهای کشور دارند اولویت های پژوهشی را شناسایی کرده اند که مراکز علمی اعم از حوزه و دانشگاه باید در این راستا حرکت کنند و حوزه علمیه نیز براساس وظیفه خود که پاسخگویی به نیازهای دینی است باید از طریق منابع دینی به آن موارد بپردازد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تصریح بر این که پژوهش های حوزوی باید به مسائلی که پاسخ آنها بر روی زمین باقی مانده است، بپردازند، بیان کرد: پژوهش های حوزوی زمینه های فراوانی برای گسترش دارند زیرا در برخی عرصه ها حتی سؤال انگاری نیز صورت نگرفته است که پژوهش های حوزوی می توانند حتی ابهاماتش را نیز خود معرفی و پاسخ لازم را بیان کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم طلاب جوان به این گونه عرصه ها وارد شوند و اولویت های بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی قرار دهند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات