۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۰۹۰۷۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

ارتباط امت با ولایت در نظام اسلامی قلبی، عمیق و ناگسستنی است

ارتباط امت با ولایت در نظام اسلامی قلبی، عمیق و ناگسستنی است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ارتباط امت با ولایت در نظام اسلامی را قلبی، عمیق و ناگسستنی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت قیام ۱۵ خرداد در نکا برگزار شد، این قیام مردمی را نقطه عطف و آغاز حرکت نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دانست.
 
وی با بیان این که نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی در قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ زده شد، افزود: این مبارزه با رهبری امام راحل ادامه یافت و تا این که در سال ۵۷ نتیجه مطلوب و نهایی حاصل شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جنایت رژیم طاغوت در پانزدهم خرداد سال ۴۲ موجب خروش ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی شد، خاطرنشان کرد: مردم بسیاری از شهر‌ها در محکومیت این اقدام جنایت کارانه رژیم فاسد پهلوی دست به قیام زدند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ موجب آغاز حرکت‌های بسیاری در سراسر کشورمان شد، بیان داشت: قیام پانزده خرداد سال ۴۲ مبدأ بسیاری از تحولات در تاریخ انقلاب اسلامی شد و بسیاری از نقشه‌های رژیم را با شکست مواجه کرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم با قیام پانزده خود بستر‌های لازم برای آغاز حرکت‌های عظیم برای پیروزی نهضت را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: استراتژی امام خمینی (ره) علیرغم همه توطئه‌ها و نقشه‌های رژیم و حامیان آن‌ها نتیجه بخش بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی نهضتی برخاسته از متن مردم بوده است، بیان داشت: آحاد ملت ایران برای پیروزی نهضت انقلاب تلاش و مجاهدت کردند و با همراهی خود با امام خمینی (ره) به دنیا ثابت کردند که همواره در کنار رهبر و مقتدای خود خواهند ماند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در طول یکصد سال اخیر همواره جنبش‌های اجتماعی بسیاری علیه حکام دیکتاتور به وقوع پیوست، اما در میانه راه با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل این شکست‌ها نبود یک رهبر آگاه، با بصیرت و مقتدر در رأس آن حرکت‌های اجتماعی بود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور شخصیت بزرگی همچون امام راحل در رأس نهضت انقلاب مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بوده است، بیان داشت: امام راحل با جذب قلوب مردم، از یک جایگاه خاصی در میان آن‌ها برخوردار بود و همین امر موجب ارتباط عمیق و ناگسستنی میان امام و امت بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز ارتباط عمیقی میان مردم و مقام معظم رهبری برقرار است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش‌های دشمنان برای جدایی مردم از امامت و ولایت، اما شاهد هستیم ملت بزرگ ایران در همه عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب که لبیک به ندای ولایت است، حضوری بی نظیر دارند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات