۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۲۹۷
با تجلیل از ۱۰ روحانی جانباز؛

همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد + فیلم

همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد + فیلم
همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس با سخنرانی سرلشکر صفوی و مدیر حوزه‌های علمیه و همراه با شرکت ۶۵۰ روحانی رزمنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی پرچم داران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی فرماندهی کل قوا در این همایش با بیان این که پرچم جدید قطب جدید فرهنگ اسلام حقیقی امروز به دست رهبر معظم انقلاب است، گفت: به همین خاطر دشمنی های غربی ها و آمریکایی ها با ما تمام شدنی نیست، از این کشور و امت ما راه عزت آفرین و اقتدار آفرین را تا پیروزی نهایی ادامه می‌ دهد اگرچه مشکلاتی در ساختارها داریم.

وی بیان داشت: رسالت شما روحانیان انقلابی تشریح و تبیین مکتب مقاومت و دادن امیدواری و بشارت به پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی به مردم است، از این رو به مشکلات محلی و شهری و استانی و کشوری در حد توان رسیدگی کنید همچنانکه این حضور پررنگ را در جریان سیل دیدیم.

در این همایش که همراه با حضور جمعی از اساتید خارج فقه، نمایندگان بیوت مراجع و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین از جمله آیات ممدوحی و غروی همراه بود، بیش از بیست جلد از کتب مربوط به دفاع مقدس و مسائل فقهی جهاد و شهادت از جمله یک جلد مربوط به درس خارج جهاد رونمایی شد.

در این همایش که به همت تیپ مستقل 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) و دیگر نهادهای حوزوی برگزار شد بیش از 650 نفر از رزمندگان و جانبازان روحانی حضور داشتند و از 10 جانباز روحانی دفاع مقدس از جمله آیت الله احمد عابدی و خانواده شهید آیت الله سعیدی تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این همایش با بیان این که فرهنگ دفاع و جهاد اسلامی دارای مبانی عقلانی و فقهی است، از راه اندازی رشته های جهاد و دفاع و انقلاب اسلامی در حوزه خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس نیز با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم تبیین استمرار این نقش تا به امروز تأکید کرد.

این برنامه با هدف زنده نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و خاطرات طلاب رزمنده و تجلیل از ایثارگران و نقش آفرینان حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس و همچنین ارائه الگوی جهادی و بسیجی در تحصیل و مدیریت به حوزویان و همچنین استفاده از تجربیات رزمندگان دفاع مقدس و ایجاد فضای تعامل و ارتباط بین طلاب رزمنده برگزار شد.

گفتنی است، همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی و تجلیل از طلاب و روحانیون دفاع مقدس با محوریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تیپ امام جعفر صادق(ع)، مرکز خدمات حوزه و سازمان بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد./1330/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات