۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۳۷۰
نظر وارده؛

با چه نیرویی بر زخم مردم نمک می‌پاشید

با چه نیرویی بر زخم مردم نمک می‌پاشید
آقای وزیر نیروی مردم، چرا وقتی می­‎خواهید چین را الگو معرفی کنید از پرکاری مسئولان، فساد­ستیزی، تعهد کاری و غیرت ملی‌­شان نمی­‌گویید؟

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | علی بهاری

«علت اینکه تحریم شدیم همین بدعادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند... بیشتر از متوسط کشور‌های صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.»

این­ها بخشی از سخنان اخیر وزیر نیرو، آقای مهندس اردکانیان است. حافظ چه زیبا گفته است: «هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد»‌ای کاش کسی پیدا شود و به ایشان بگوید:

آقای وزیر!

درست است که ما ایرانی­‌ها باید الگوی مصرف­مان را اصلاح کنیم، اما آیا الان وقت مناسبی برای گفتن این حرف­‌هاست؟ آیا از وضعیت سفره­‌های رو به جمع شدن مردم مطلعید؟ خبر دارید قیمت گوشت چند است؟ می­‌دانید بازار مسکن و لوازم خانگی چه وضعیتی دارد؟ آیا از افزایش قیمت کالا‌های اساسی و معیشتی در طول یک سال گذشته خبر دارید یا، چون حقوق چرب و شیرین وزارت می­‌گیرید گرانی­‌ها خراشی بر پوست معیشت­تان نمی­‌اندازد؟

آقای وزیر!

آیا خبر دارید در همین تهران شما، خانواد‌ه‌­هایی زندگی می‌­کنند که محتاج نان شب هستند و دیگر نمی‌توانند با سیلی حیا، صورت­ زندگی­شان را سرخ نگه دارند؟ ­به نظرتان کسی که در تامین نان سفره‌­اش مانده است را می‌­توان به قناعت و ساده‌­زیستی دعوت نمود؟

اصلا چرا قناعت را از خود دولت شروع نکنیم؟ چرا جلوی ریخت و پاش­‌ها و همایش­‌ها و جلسات بی­‎‌حاصل و سفر­های بی­‌ثمر را نگیریم؟ چرا وقتی می­‎خواهید چین را الگو معرفی کنید از پرکاری مسئولان، فساد­ستیزی، تعهد کاری و غیرت ملی‌­شان نمی­‌گویید؟ چرا از آمار پایین بیکاری­‌شان نمی­‌گویید؟ چرا از رشد‌های انفجاری اقتصادشان در سال­‌های پیاپی نمی­‌گویید؟

جناب وزیر!

باور کنید تنها چیزی که الان نیاز نداریم، پاشیدن نمک اظهارات نسنجیده به زخم­‌های معیشت این ملت نجیب است./918/ی704/س

ارسال نظرات