۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۹۳۷۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

بالا رفتن سن ازدواج معضل اجتماعی بسیار جدی است

بالا رفتن سن ازدواج معضل اجتماعی بسیار جدی است
حجت الاسلام اکرمی بالا رفتن سن ازدواج را یک معضل اجتماعی بسیار جدی دانست و گفت: انسان معادباور از سبک زندگی غربی تبعیت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، یکشنبه شب در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هر ماه قمری دارای چند رویداد است.

وی درخصوص رویدادهای ماه شوال، ادامه داد: در ابتدای این ماه شاهد عید سعید فطر بودیم، همچنین ماجرای جنگ احد را در پیش داریم که در آن عموی پیامبراکرم(ص) به شهادت رسیدند، ایشان به قدری نزد خداوند و پیامبراکرم(ص) منزلت داشتند که نام دیگرشان را اسدالله نهاده بودند.

حجت الاسلام اکرمی شهادت امام صادق(ع) را رویداد دیگر این ماه برشمرد و ابراز کرد: امام صادق(ع) رییس مذهب هستند و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران براساس مذهب جعفری تنظیم شده است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با استناد به سوره روم، اظهار داشت: خداوند در این سوره بشر را به تفکر در زوج و فرد بودن آفرینش دعوت می کند و می فرماید: من از همین خاک انسان را خلق کردم و خلیفه خود قرار دادم.

وی با اشاره به اینکه تنها خداوند یکتا و یگانه است، گفت: بالا رفتن سن ازدواج و تمایل نداشتن جوانان به تشکیل خانواده یک معضل اجتماعی است؛ ازدواج سنت پیامبراکرم(ص) است.

حجت الاسلام اکرمی ازدواج را یک امر فطری دانست و اظهار داشت: خداوند متعال اهتمام ویژه ای به امر ازدواج دارد و می فرماید: در مساله ازدواج نگرانی مادی نداشته باشید من خود روزی رسان هستم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان آیه ای از آیات قرآن کریم که می فرماید من از جنس خودتان برای شما زوج قرار دادم، گفت: متاسفانه امروز سبک زندگی غربی خانواده ها را در معرض خطر قرار داده و توجه آنان را نسبت به امر معاد و معاش منحرف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه زوجین در زندگی مشترک باید نسبت به یکدیگر محبت و مودت داشته باشته باشند، اظهار داشت: محبت و مودت مهمترین سرمایه زندگی مشترک است؛ مودت در قرآن بالاتر از محبت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات