۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۰۹۴۳۳
امام جمعه شیراز:

دوره گزارش دادن تمام شده است

دوره گزارش دادن تمام شده است
امام جمعه شیراز گفت: در گام دوم انقلاب، دوره گزارش دادن تمام شده است و مسؤولان باید مشکلات را بررسی و برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین دژکام در نشستی با موضوع چالش‌های فعالیت نخبگان و موانع تولید دانش‌بنیان در استان فارس که با حضور جمعی از صاحبان شرکت‌های نوآور فعال در پارک علم و فناوری در شیراز برگزار شد، با اشاره به صحبت های نخبگان در زمینه "رونق تولید"، اظهار داشت: صحبت‌های مطرح شده تقریباً یک خطبه بود که منجر به افزایش آگاهی خواهد شد لذا نباید به خودمان سخت بگیریم که ممکن است این جلسات، نتیجه‌ای در برنخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در جهت ایجاد تحولات، نیاز به اشتراک مساعی داریم، یادآور شد: معاون رئیس جمهوری دو روز مهمان من در فارس بود و وقتی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با او سخن گفتم باور کردنش برایش سخت بود اما برای نمونه من از او خواستم به جهرم برود و با این ظرفیت‌ها آشنا شود و بعد از یک روز که به شیراز بازگشت، عذرخواهی کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین دژکام در چنین شرایطی، تحریم‌ها را هم یک فرصت دانست و تأکید کرد: اگر قرار است یک جایی از خارج، قطع امید کنیم تحریم‌ها این فرصت را به وجود آورده است لذا شرکت‌های دانش‌بنیان باید تحریم‌ها را یک فرصت بدانند.

امام جمعه شیراز، حضور معاون استانداری و رؤسای دانشگاه‌های شیراز در نشست دوم با نخبگان را خواستار شد و در همین رهگذر تأکید کرد که در گام دوم انقلاب، دوره گزارش دادن تمام شده است و باید "نقد و تجویزی" مشکلات را بررسی و برطرف کنیم.

در این دیدار که معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی استانداری فارس و رؤسای دانشگاه‌های شیراز، صنعتی، آزاد اسلامی، پیام نور و بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند، حدود 15 تن از نخبگان به نمایندگی از سایرین، در سخنانی خواهان بهره‌گیری از آموزه‌های 8 سال دفاع مقدس در جهت جهاد علمی، توجه به مسایل معنوی و ارزشی نخبگان، کاهش بوروکراسی اداری، گرایش مباحث تئوری دانشگاهی به سمت تولید، همگرایی و ارتباط مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان، ارایه مشوق‌های مالیاتی، مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی و استمرار برگزاری نشست‌ها با نماینده مقام معظم رهبری شدند.

آنها همچنین از عدم حمایت کافی از سوی برخی مسئولان و ادارات دولتی به نخبگان، عدم ارتباط و اعتماد بین صنعت و دانشگاه و از دست رفتن هویت‌های ارزشی انتقاد و ابراز نگرانی کردند. حال در همین رهگذر، اظهارنظر برخی نخبگان در جای خود قابل توجه بود.

یکی از این نخبگان جوان که ظاهراً هنوز ازدواج نکرده بود، وقتی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت، با بیان اینکه چیزی که ما یادمان رفته این است که، از کی چه می‌خواهیم؟ خواستار پادرمیانی آیت‌اله در جهت تسهیل ازدواج جوانان نخبه شد!

نخبه‌ای دیگر، از برخی مؤمنین سرمایه‌دار در شیراز شکایت به نماینده رهبری برد و گفت: برخی مؤمنین در شیراز، میلیارد ها تومان از سرمایه‌شان را در بانک خوابانده‌اند و بدون توجه به بحث ربوی بودن، حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه جوانان نخبه، شرکت‌های دانش‌بنیان، رونق و تولید نیستند!

جوانی دیگر با تأکید بر لزوم استمرار نشست‌ها و بررسی بازخورد جلسات، خطاب به آیت‌اله دژکام گفت که برخی جوانان نخبه حاضر به حضور در این نشست نشدند چرا که باورشان این است که تشکیل این جلسات هم راه به جایی نخواهد برد!

نخبه‌ای دیگر، با تأکید بر اینکه ما خودمان کله خرابیم و نیاز به "امید کاذب" نداریم، در عین حال از توجه آیت‌اله دژکام به منظور برگزاری این نشست مشترک قدردانی کرد و گفت: ما احساس می‌کنیم که دیده و شنیده شده‌ایم حتی اگر مشکلی از ما برطرف نشود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات