۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۰۹۶۵۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مطالب تبلیغی نباید موجب ایجاد شبهه در جامعه شود

مطالب تبلیغی نباید موجب ایجاد شبهه در جامعه شود
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی مستند بودن مطالب قابل ارائه از سوی مبلغان دینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مطالب تبلیغی نباید موجب ایجاد شبهه در جامعه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش استانی مبلغان با تسلیت سالروز تخریب قبور بقیع از سوی وهابیت، این اقدام وهابیت را سند روشنی از مظلومیت اهل بیت (ع) و شیعیان در طول تاریخ برشمرد.
 
وی با بیان این که شیعه در طول تاریخ اسلام همواره مورد هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان دین قرار داشته است، افزود: اهل بیت (ع) به منظور تبلیغ و تبیین معارف ناب دینی سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری تحمل کردند و در همین راه نیز به شهادت نائل آمدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به جسارت‌ها و جنایت‌های بسیار وهابیت علیه شیعیان در طول تاریخ خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌های مذبوح جریان فاسد وهابیت با هدف جلوگیری از گسترش اسلام ناب در جهان صورت گرفته است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، وهابیت را ساخته و پرداخته دست استعمار به منظور جلوگیری از جهانی سازی اسلام ناب دانست و تصریح کرد: امروز نیز رژیم آل سعود مهم‌ترین منبع تولید تفکر منحرف و غلط تکفیری وهابی در سطح جهان است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، افکار و عقاید وهابیت را ناشی از فهم غلط و نادرست آن‌ها از دین دانست و با بیان این که ساخت بقعه برای اولیای الهی برگرفته از مفاهیم قرآنی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که فرقه ضاله وهابیت زیارت قبور ائمه اطهار (ع) را شرک می‌داند و آن گونه به تخریب آن قبور مطهر دست می‌زند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز پرچم دار ترویج جریان فاسد وهابیت در جهان رژیم جنایت کار و کودک آل سعود است، تصریح کرد: این رژیم فاسد که دستانش به خون‌های بسیاری آغشته است باید روزی پاسخ این جنایت‌های خود را نزد افکار عمومی جهان بدهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مستند بودن مطالب قابل ارائه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مبلغان دینی باید از بیان مطالبی که ممکن است در جامعه شبهه ایجاد کند به شدت پرهیز کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز ابزار‌های تبلیغی مناسبی در اختیار روحانیان است که می‌توانند با کمک به آن‌ها انجام وظیفه کنند، بیان داشت: باید در کنار بهره گیری از آیات و روایات از ظرفیت و ابزار روز نیز در جهت پیشبرد اهداف تبلیغ بهره گرفت./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات