۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۰۹۷۸۵
امام جمعه زاغه:

خانواده نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارد

خانواده نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارد
امام جمعه زاغه به نقش خانواده در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این نهاد با حفظ و تبین حجاب و عفاف باید جلوی آسیب های ناشی از بی حجابی را بگیرد.

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حجاب از واجبات اسلام و از ضروریات دین است.

وی افزود: حجاب از نظر فردی و اجتماعی کارکردهای مهمی دارد و نباید به حجاب فقط به عنوان یک موضوع فردی نگاه کرد.

حجت الاسلام زینی وندیان خاطرنشان کرد: نخستین ضربه بی حجابی و بدحجابی ضربه به کانون خانواده است و وقتی خانواده سالم نباشد جامعه سالم نیز نخواهیم داشت، فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق از نتایج رعایت نکردن حجاب و عفاف است.

وی با بیان اینکه بی حجابی به امنیت جامعه ضربه می زند، گفت: نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید برخورد جدی داشته باشند و در مسأله حجاب که جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد بازنگری شود نهادهای امنیتی و نهادهای فرهنگی نسبت به وضعیت بی حجابی اقدام کنند.

امام جمعه زاغه به وضعیت بی حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکلات با شعار حل نمی شود و باید جلوی مشکل بی حجابی و بدحجابی که عفت عمومی را زیرسؤال می برد گرفته شود نباید در برابر این ناهجاری ها سکوت کرد.

وی به ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه باید برخورد جدی با هنجارشکنان و بی عفتی ها داشته باشد، باید جلوی فساد اخلاقی که اخلاق و امنیت جامعه را دچار اختلال می کند گرفته شود.

حجت الاسلام زینی وندیان تأکید کرد: خانواده ها نباید به مسأله بی حجابی و بدحجابی بی اهمیت باشند و باید رسیدگی شود جلوی آسیب های ناشی از بی حجابی و بدحجابی گرفته شود.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی، وجود مبلغان به ویژه در فضای مجازی بهره مند شد و با برگزاری گفتمان های حجاب و عفاف در مدارس و اکنون که اوقات فراغت برنامه هایی ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شود به مسأله حجاب و عفاف پرداخته شود.

امام جمعه زاغه تأکید کرد: نباید حجاب و عفاف ابزاری شود که برخی به سود خویش در زمینه های مختلف از آن استفاده کنند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات