۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۱۰۱۳۵
امام جمعه الیگودرز:

تربیت اخلاقی در پیشرفت علمی دانشجو نقش آفرین است

تربیت اخلاقی در پیشرفت علمی دانشجو نقش آفرین است
امام جمعه الیگودرز بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت دانشجویان در کنار هم تأکید کرد و گفت: باید دانشجوی با اخلاق تربیت کرد که بتواند برای آینده جامعه مفید باشد.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، دانشگاه را طلایه دار پیشرفت و بنیان ساز علمی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تربیت اگر تربیت را بر تعلیم مقدم ندانیم، دانشگاه برای ما سودی نخواهد داشت، افزود: در کنار تعلیم در فضای دانشگاه باید به تربیت توجه شود، تربیت ما مبتنی بر مبانی اعتقادی است و طبق اخلاق انسانی است.

حجت الاسلام ارزنده اظهار داشت: علم آموزی و کسب علم زمانی برای ما ارزشمند است که به اخلاق و تربیت اخلاقی دانشجو توجه شود وگرنه پس از ورود به حوزه کار در هر زمینه ای اخلاقیت رعایت نمی شود.

وی یادآور شد: اگر در فضای دانشگاه به تربیت اخلاقی دانشجو توجه نشود، نتیجه آن را در جامعه خواهیم دید در بخش کشاورزی مسأله تراریخته به میان می آید، در تجارت رابطه و ضابطه، در اقتصاد اختلاس و در دیگر زمینه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کارها از دایره انسانی خارج می شود.

امام جمعه الیگودرز با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت باید در کنار هم جلو برود، خاطرنشان کرد: یک استاد ریاضی و شیمی فقط وظیفه تدریس ندارد بلکه باید به مسائل اخلاقی و تربیت اخلاقی دانشجو توجه داشته باشد و هر استادیالگوی دانشجو باشد.

وی اظهار داشت: پیشرفت دانشجو در زمینه علمی نیازمند پیشرفت اخلاقی است، اگر ما می خواهیم نخبه علمی پرورش دهیم برای آینده جامعه مفید باشد، باید نخبه علمی با اخلاق پرورش دهیم./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات