۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۲۴۵
مدیر مدرسه علمیه سیدةالنسا:

طلاب با برگزاری گفتمان دینی به آگاه سازی جامعه اقدام کنند

طلاب با برگزاری گفتمان دینی به آگاه سازی جامعه اقدام کنند
میرزازاده غزالی گفتمان دینی را بهترین راهکار برای پاسخ دهی به شبهات دانست و گفت: طلاب با برگزاری گفتمان دینی به آگاه سازی جامعه بخصوص جوانان اقدام کنند.

میرزازاده غزالی مدیر مدرسه علمیه سیدةالنسا(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه طلاب باید مبانی اعتقادی و توحیدی خود را برای پاسخ دهی به شبهات تقویت کنند، گفت: طلابی می توانند در جامعه اقدام به شبهه زدایی کنند که از نظر اعتقادی و عملی به مبانی توحیدی قوی باشند.

وی افزود: بنابراین طلاب در طول تحصیل علوم حوزوی باید خودشان را در مباحث اعتقادی و توحیدی در دو بعد نظری و عملی تقویت کنند.

میرزازاده غزالی با اشاره به خطبه فدکیه، ابراز کرد: زمانی که حضرت زهرا(س) به مسجد رفتند تا خطبه فدکیه را ایراد کنند ابتدا از بحث توحید آغاز کردند؛ انسان موحد اگر توحیدش ناب و صحیح باشد هرگز دچار شرک نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه سیدةالنسا(س) ادامه داد: حضرت بعد از مباحث توحیدی اشاره به رسالت پیامبراکرم(ص) می کنند؛ انسان موحد توحیدی به طور قطع نسبت به پیامبراکرم(ص) شناخت کافی و وافی خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین طلاب باید در مباحث اعتقادی باید بسیار قوی و گسترده مطالعه داشته باشند تا بتوانند به سوالات اعتقادی مردم پاسخ دهند.

میرزازاده غزالی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) صراط و نور هستند، اظهار داشت: انسان با تمسک به آن بزرگان می تواند در مسیر حق گام بردارد و به سرمنزل مقصود برسد؛ نهایت گام نهادن در مسیر شرک و کفر نابودی و پشیمانی است.

مدیر مدرسه علمیه سیدةالنسا(س) بیان داشت: انسان اگر در زمینه مباحث اعتقادی مطالعه داشته باشد و عالم به آن باشد اما به سمت دنیاگرایی رغبت نشان دهد نمی تواند پاسخگوی شبهات اعتقادی باشد.

وی گفتمان دینی را بهترین راهکار برای پاسخ دهی به شبهات دانست و خاطرنشان کرد: گفتمان دینی در پاسخ به شبهات اعتقادی و آگاه سازی آحاد جامعه بخصوص جوانان نقش بسیار مهمی دارد که طلاب نباید از آن غافل شوند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات