۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۱۰۳۱۳
با حضور علما ومراجع؛

شصتمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار شد

شصتمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار شد
شصتمین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله بروجردی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله بروجردی شامگاه سه شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم شخصیت های برجسته ای حضور داشتند که از این میان می توان به حضرات آیات نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و سبحانی اشاره کرد.

همچنین نمایندگانی از دفتر رهبر معظم انقلاب و بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و جوادی آملی و همچنین از دفاتر مرحوم حضرت آیت الله شاهرودی، مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی و مرحوم حضرت آیت الله بهجت حضور داشتند.

از دیگر حاضران در این مراسم می توان به آیات محمدمهدی شب زنده دار عضو فقیه شورای نگهبان، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار، سید محمد سعیدی امام جمعه قم و عباس کعبی و ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در این مراسم که تعدای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار قم و جمعی از اعضای شورای عالی حوزه حضور داشتند، با اشاره به شاخصه های وجودی مرحوم حضرت آیت الله بروجردی تأکید کرد که ایشان با تعامل مثبت با علمای اهل سنت، مذهب شیعه را از انزوا خارج کرد.

از جمله نهادهایی که در این مراسم شرکت داشتند نیز می توان به سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، نیروی انتظامی، جامعه المصطفی، حوزه علمیه خواهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

یادآور می شود، مرحوم حضرت آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی  معروف به آیت‌الله بروجردی از مراجع شیعه ایرانی در سدهٔ چهاردهم است که به مدت هفده سال زعیم حوزه علمیه قم بود و پس از درگذشت آیت الله سید حسین طباطبایی قمی مرجعیت عامه شیعیان را به مدت نزدیک به ۱۵ سال بر عهده داشت./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات