۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۱۰۳۲۲
حجت الاسلام اسماعیل زاده مطرح کرد؛

تحرک و نشاط پژوهشی با تقویت نشست های علمی در حوزه

تحرک و نشاط پژوهشی با تقویت نشست های علمی در حوزه
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از تقویت برگزاری نشست های علمی در سطح مدارس علمیه با هدف تحرک و پویایی پژوهشی در حوزه خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با مهم ارزیابی کردن محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه ویژه حوزه‌های علمیه به مباحث مطرح شده در این بیانیه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب بهترین راهکار برای برون رفت کشور از مشکلات و بحران‌های احتمالی فعلی و پیش روی است، افزود: مقام معظم رهبری با نگاهی جامع و عمیق بر اساس مستندات و شرایط موجود و پیش بینی وضع آینده این بیانیه را به نگارش درآوردند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که محور‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب بهترین ظرفیت برای نشست‌های علمی در مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید به طور عمیق مبانی و محور‌های اصلی این بیانیه را استخراج و به آن بپردازند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید علم نقش بسیار مهمی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده دارد، بیان داشت: با توجه به مطالب و مفاهیم عمیقی که در این بیانیه به کار رفته، پژوهشگران حوزوی باید از این محور‌های مهم در فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود بیشتر بهره گیرند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هر یک از محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب بهترین ظرفیت برای انجام کار‌های عمیق تحقیقاتی و پژوهشی است، تصریح کرد: بند‌ها و محور‌های بیانیه گام دوم باید به عنوان محور پژوهش‌های حوزوی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طلاب پژوهشگر می‌توانند آثار و مقالات پژوهشی خود را در قالب محور‌های این بیانیه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های علمی در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها موجب یک تحرک مناسب پژوهشی در سطح مدارس علمیه خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های پژوهشی در ایام تعطیلات فصل تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها ویژه اساتید، طلاب و کادر پژوهشی مدارس علمیه است که به صورت مجزا در سطح استان برگزار می‌شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات