۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۴۳۰
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

مسؤولان به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توجه کنند

مسؤولان به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توجه کنند
سردار آقاخانی به تبیین طرح «ناظر یک» در برخورد با مسأله کشف حجاب در ماشین پرداخت و گفت: مسؤولان به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توجه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر امروز مورد غفلت واقع شده است، گفت: امروز باید مسؤولان به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توجه کنند.

وی با اشاره به مسأله کشف حجاب در برخی مناطق و شهرهای کشور ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد با این مسأله طرح «ناظر یک» را آغاز کرده است؛ بر اساس این طرح عیونی در سطح شهر مشخص می شوند که بخشی از آنها از پرسنل نیروی انتظامی و بخشی دیگر از میان طلاب، بسیجیان و حزب اللهیان انتخاب می شوند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه هزار و 400 نفر در قم برای طرح «ناظر یک» مشخص شده اند، عنوان کرد: به این افراد کدهایی اعطا شده و هنگامی که با مسأله کشف حجاب در ماشین ها مواجه می شوند، شماره پلاک آن ماشین را برای نیروی انتظامی پیامک می کنند؛ مرکز رسیدگی به این امور در نیروی انتظامی بلافاصله پس از دریافت پیامک به شماره صاحب ماشین پیامکی مبنی بر اینکه «در خودروی شما کشف حجاب صورت گرفته است» ارسال می کند و راننده پس از دریافت این پیامک سه روز مهلت دارد که به مرکز پلیس مراجعه کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز طرح «ناظر یک» تا کنون حدود 4 هزار پیامک به ماشین هایی که در محورهای مواصلاتی قم در حرکت بوده و کشف حجاب در آنها رخ داده ارسال شده است، بیان کرد: از این میان نزدیک به سه هزار نفر از رانندگان به پلیس مراجعه کرده اند؛ پلیس نیز طبق قانون آنها را در ابتدا توجیه و ارشاد می کند، اما اگر این کار برای بار دوم انجام شود، علاوه بر توجیه و ارشاد، خودرو نیز توقیف می شود؛ اگر رانندگان برای بار سوم این عمل را مرتکب شدند، به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح «ناظر یک» بین 30 تا 45 درصد شاهد کاهش مسأله کشف حجاب در ماشین ها بوده ایم، تأکید کرد: این گام نخست بوده و طرح های دیگر نیز به مرور اجرا خواهد شد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات