۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۰۴۷۲
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

برگزاری محافل انس با قرآن یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است‌

برگزاری محافل انس با قرآن یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است‌
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در افتتاحیه سومین روز مسابقات قرآنی کمیته امداد استان اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی افزود: ما به وظایف خود در قبال قرآن عمل نکرده‌ایم چرا که لازم است در هر مکانی اعم از مسجد ، اداره‌ها ، مدارس، سازمان‌ها و نهادها فضای قرآنی داشته باشند و مهمتر از همه این‌ها باید عامل به تعالیم قرآن باشیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: جوانانی که در چند سال گذشته به عنوان مدافعان حرم شناخته شده و به درجه رفیع شهادت نائل شدند همه عاملان به قرآن بودند و نسل جدید جامعه اسلامی باید از این جوانان الگو بگیرند.

وی ادامه داد: به برکت وجود قرآن و فرهنگ قرآنی، جوانان این مرز و بوم در زمینه‌های علمی، نوآوری و خلاقیت موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند و هر ساله با برگزاری چنین مسابقات و محفل‌هایی باید بیش از پیش فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان هم در این مراسم به تأثیر قرآن در امداد و مبارزه با فقر اشاره کرد و گفت: برای ریشه کن کردن فقر در جامعه ابتدا باید سرمنشأ اصلی فقر را جستجو کرد و در جامعه ما منشأ اصلی فقر، بیش از مسائل اقتصادی، مباحث فرهنگی است.

کلامی دو شاخصه اصلی برای مبارزه با فقر را، تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و افزود: اگر این دو مهم را سرلوحه اعمال خود در زندگی قرار دهیم جلوی بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی گرفته می‌شود.

وی گفت: قرآن کریم مانند چراغی در تاریکی است که همه راه‌های رهایی از مشکلات را به انسان نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در تشریح اهداف مسابقات قرآن گفت: کمیته امداد یک نهاد فرهنگی است و رویکرد اصلی برنامه‌های این نهاد حرکتهای فرهنگی است که محوری‌ترین آنها مسابقات قرآن است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات