۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۱۰۵۷۶
زارعی:

قوای سه گانه در ریل کار جهادی قرار ندارند

قوای سه گانه در ریل کار جهادی قرار ندارند
رییس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه از داخل خودرو نمی‌توان از وضعیت مردم نظرسنجی کرد، بر لزوم اقدام جهادی قوا تأکید کرد وگفت: قوای سه گانه در ریل کار جهادی قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی تهران با اشاره به سقوط پهباد آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از نیروهای حافظ امنیت آسمان ایران اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیت شهید چمران اظهار داشت: امروز همه دانشگاه ها و اساتید باید از ابعاد شخصیت برجسته الگو بردارند؛ متأسفانه امروز دانشگاه های ما مقداری از مسیر چمران ها فاصله گرفته اند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد؛ استاد بسیجی نباید با کسی رودربایسی داشته باشد و بی جهت کسی را مورد حمایت قرار دهد، بلکه باید علم و ایمان و اخلاق و عشق را با نوآوری مختلط سازد.

زارعی با اشاره به اینکه امروز ایران در اوج مقاومت و اقتدار قرار دارد، عنوان کرد: ترامپی که به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بود، شخصی را برای میانجی گری به ایران می فرستد؛ همه این موارد نشانگر آن است که ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد؛ امروز جنبش اساتید از قوای سه گانه انتظار دارند که به نظریه جهاد نزدیک تر شوند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز جهاد علمی و بالستیکی تهرانی مقدم ها ناوهای هواپیما بر آمریکایی را زمین گیر کرده است، افزود: دیپلماسی مقاومت می تواند آمریکایی ها و دشمنان را به زانو در آورد و مسؤولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی های جنبش اساتید قوای سه گانه در ریل کار جهادی قرار ندارند، ابراز داشت: ما از قوه مجریه گلایه مند هستیم؛ رییس جمهور در شرایط تحریم از تشکیل وزارتخانه جدید سخن می گوید، در حالی که وزارتخانه جدید راه حل نیست، بلکه امروز نیازمند تفکر جهادی در قوه مجریه هستیم؛ مسؤولان نباید با تصمیمات خود در شرایط تحریمی بار مالی ایجاد کنند؛ قوای سه گانه باید جهادی عمل کنند.

زارعی با اشاره به اینکه امروز وزارت نفت کشور حالت جهادی ندارد، گفت: وزیر نفت حالت جهادی ندارد، وزارت نفت چرا بورس نفت را جدی نمی گیرد؟ چرا آقای زنگنه برای عبور از نفت اقدامی نمی کند؟  40 سال است که نفت در اختیار کارگزاران و تکنوکرات ها است، چرا اقدامی نمی کنند؟ باید برای دور زدن تحریم های نفتی از نیروهای جهادی استفاده کنیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر لزوم تعامل با کشورهای همسایه خطاب به مسؤولان اجرایی کشور بیان کرد: برجام دیگر مرد، دیگر از آن سخن به میان نیاورید؛ دولت محترم، اروپا همکار خوبی نیست و شما باید به ظرفیت ملی توجه کنید؛ امروز استانداران و فرمانداران باید استعدادهای درونی را کشف کرده و آن را فعال کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید با قوت حرکت کند و اختلاف نداشته باشند؛ آیا نمی توانید بازار را کنترل کنید؟ بسیج مستضعفین از دولت برای رفع گرانی ها و کنترل بازار اجازه خواسته است، اما تا کنون جوابی داده نشده است؛ بسیج می خواهد در کنار دولت مشکلات معیشتی و کسب و کار مردم را بهبود بخشد.

زارعی خطاب به رییس جمهور گفت: از داخل ماشین نمی شود به صورت مردم را نگاه کرده و از وضعیت آنها نظرسنجی کرد؛ امروز بسیج اساتید با 40 هزار استاد کارآمد آماده کمک رسانی به دولت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیج اساتید از روند تحول قوه قضاییه  با ریاست جدید این قوه حمایت می کند، گفت: قوه قضاییه باید در زمینه انتخاب و انتصاب افراد در پست های مختلف اصل را بر عدم برائت بگذارد تا زمانی که خلاف آن ثابت شود؛ اتفاقی که در پایتخت رخ داد زیبنده ام القرای اسلام نبود و باید دانست که برخی افراد در انتخاب شهردار سابق تهران مقصر هستند.

زارعی در پایان با بیان اینکه استان های ما به تنهایی می توانند تحریم را دور بزنند، اما متأسفانه مسؤولان توجهی ندارند، تأکید کرد: ما می خواهیم به دولت کمک کنیم و دولت باید به جای چشم دوختن به دست عهد شکن غربی ها، دست سازمان بسیج مستضعفین را بفشارد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کار جهادی روحیه جهادی می خواد که در دولت کنونی نایاب است
0
0