۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۵۸۷

قدردانی امام جمعه همدان از اقدام رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به اموال مسؤولان

قدردانی امام جمعه همدان از اقدام رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به اموال مسؤولان
امام جمعه همدان گفت: ما حمایت کامل خود را اقدام رئیس محترم قوه قضائیه اعلام می‌کنیم چرا که انجام آن اثرات مثبتی در جامعه به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت مردم به رعایت نظم و تقوای الهی خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقاتی که در این هفته سالروز آن است ترور رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال 1360 است.

وی افزود: مسیر رهبر معظم انقلاب همان مسیر امام خمینی (ره) است و امروز در طول 30 سال توانسته در مسیر امام خمینی(ره) حرکت کند.

امام جمعه همدان یادآور شد: موضوعی که حتی متفکران و تحلیل‌گران دیگر کشورهای جهان و حتی روزنامه هایی که با متعلق به آمریکا هستند همانند روزنامه واشنگتن نیز به آن اذعان دارند.

وی به مقاله روزنامه واشنگتن پست درباره پاسخ مقتدارانه حضرت آقا به حضور نخست وزیر ژاپن اشاره کرد و گفت: به گفته این روزنامه در صدای رهبر ایران بازتاب سخن چند سال گذشته امام خمینی (ره) که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند کاملا مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از عملکرد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی ها اظهار داشت: بنده از طرف ملت متدین ایران از همه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر زحمات آنها تشکر می‌کنم و قدر دان این اقتدار نظام اسلامی هستیم، اقتداری که باعث شد آمریکایی ها عقب‌نشینی کنند.

وی در ادامه به اقدام قوه قضائیه برای رسیدگی به اموال مسئولان اشاره کرد و گفت: 14 سال پیش آیین نامه اجرایی با عنوان رسیدگی به اموال مسئولان مصوب شد که مطابق آن همه مسئولان کشوری و لشکری باید بنا برآن اموال خود و خانواده شان را در سامانه ثنا ثبت می کردند اما متاسفانه این قانون 14 سال است که معطل مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: ما حمایت کامل خود را از اقدام رئیس محترم قوه قضائیه اعلام می‌کنیم چرا انجام آن اثرات مثبتی در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی قانون رسیدگی به اموال مسئولان را زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی جامعه دانست و گفت: اجرای این قانون باعث شفاف‌سازی در اموال مسئولان به ویژه آنهایی که از اوایل انقلاب دارای پست بودند و امروز دارای ثروت‌های آن چنانی هستند می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطر نشان کرد: پس از این قانون جلوی بسیاری از مفاسد اقتصادی گرفته خواهد شد چرا که بسیاری از ثروت‌های آن چنانی قابل تشکیک خواهند بود.

وی از دیگر اثرات اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان را کاهش فاصله طبقاتی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از خواسته های مردم این است که ثروت مسئولان معلوم شود از کجا آمده است.

امام جمعه همدان با دعوت از مردم برای امضا طومار عدالت‌خواهی که خطاب به نمایندگان مجلس تدوین شده است، گفت: همه در این راه باید قدم برداریم که عدالت‌خواهی را تبدیل به مطالبه عمومی کنیم و بدانیم که اگر ما به تنهایی حرف بزنیم کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به این که در اسلام اسراف جایی ندارد بیان داشت: این هفته هفته صرفه جویی و بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ درست استفاده کردن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: میانگین مصرف ما در آب و برق از میانگین کشوری بالاتر است و این در حالی است که اسراف از گناهان کبیره در اسلام به شمار می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه 90 درصد آب همدان صرف کشاورزی می‌شود که باید برای جلوگیری از اتلاف آن و مدیریت منابع آبی تدابیری جدی اندیشیده شود./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات