۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۷۵۹
در آمل؛

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آغاز به کار کرد

چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آغاز به کار کرد
چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز در امامزاده ابراهیم(ع) آمل آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز در امامزاده ابراهیم(ع) آمل آغاز به کار کرد.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم از حضور سه هزار و 500 قاری و حافظ قرآن در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: مسابقات شهرستانی قرآن کریم در 20 شهر استان برگزار شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که نفرات اول تا سوم هر رشته پس از شرکت در دوره شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کردند، افزود: در این مرحله شرکت کنندگان به مدت چهار روز در رشته های مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی با بیان این که حدود 400 نفر به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم راه پیدا کردند، بیان داشت: شرکت کنندگان در دو بخش آقایان و خانم ها با هم رقابت می کنند.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مازندران در این بخش از جمله استان های برتر کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: استقبال گسترده علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات نشان دهنده حاکم بودن روح دینداری مردم این دیار است.
 
وی با بیان این که مازندران از دیرباز مهد عالمان و فرهیختگان دینی بوده است، تصریح کرد: استقرار نخستین حکومت شیعی در این منطقه خود دلیل محکمی بر دیندار بودن مردم مازندران است.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود تقویت برنامه های قرآنی را یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر نیز گام های بسیار خوبی در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برداشته شده که باید تداوم داشته باشد.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که در کنار قرائت قرآن باید عمل در عمل به مفاهیم آن نیز کوشا و جدی باشیم، خاطرنشان کرد: با عمل به قرآن جامعه هر روز به سمت رشد و تعالی معنوی بیشتر حرکت خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه ما باید جزء عاملان و حاملان به قرآن کریم باشیم، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند به مفاهیم قرآنی است و باید این مفاهیم در سطوح مختلف زندگی ما نهادینه و گسترش پیدا کند چون راه سعادت و رستگاری عمل به قرآن است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات