۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۱۹۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اقتدار جهانی ایران نتیجه هوشمندی و هدایت‌های داهیانه رهبر انقلاب است

اقتدار جهانی ایران نتیجه هوشمندی و هدایت‌های داهیانه رهبر انقلاب است
استاد حوزه علمیه مرعوب شدن در مقابل آمریکا را احمقانه دانست و گفت: امروز آمریکا در احمقانه‌ترین حالت اداره می شود در حالی که ایران بسیار هوشمندانه در حال اداره شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در یادواره شهدای محله نظام آباد تهران در مسجد امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مرعوب شدن انسان را ضعیف بار می آورد.

وی افزود: برای مثال دانش آموز مرعوب معلم باشد حتی اگر خوب درس بخواند نمی تواند فردی موفق باشد و به جایی برسد؛ معلمان باید دانش آموزان را به دور از رعب و وادادگی تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مرعوب شدن مانع رسیدن انسان به درجات عالی می شود، ادامه داد: خداوند، انسان مرعوب، ترسو و واداده را دوست ندارد و می خواهد بنده اش شخصیتی مستقل و مستحکم داشته باشد؛ انسان مرعوب نمی تواند برای فرج امام زمان(عج) دعا کند.

استاد حوزه علمیه یکی از آثار خداپرستی و سر به سجده گذاشتن را عبادت حضرت حق تعالی و اجتناب از طاغوت بیان کرد و گفت: اجتناب از طاغوت انسان را قوی و جنگجو بار می آورد؛ کسی که مرعوب خداوند شد هرگز از طاغوت نمی ترسد.

وی افزود: انسان مرعوب توانایی ندارد با طاغوت مبارزه کند و شکر الهی را به جای آورد چنین شخصیتی خود را درجه دو می بیند و حاضر می شود بردگی کند؛ حقیقت توکل آن است که انسان از غیر خداوند نترسد و مقصود از شجاعت مرعوب نشدن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان قدرت ایران و آمریکا را در طول چهل ساله اول انقلاب مورد مقایسه قرار داد و اظهار داشت: امروز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد افول اعتبار، اقتدار و اثر نظامی آمریکا و صعود قدرت نظامی، اعتبار و اقتدار ایران در جهان هستیم؛ این افول و صعود به نوع اداره این دو کشور بر می گردد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز آمریکا در احمقانه‌ترین حالت اداره می شود در حالی که جمهوری اسلامی ایران بسیار هوشمندانه در حال اداره شدن است؛ کشور ایران با امکانات محدود به قدرت دست یافت اما آمریکا با امکانات نامحدود روز به روز مسیر ضعف و انحطاط را سپری می کند؛ امروز آمریکا را چهار تا پت و مت اداره می کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان مرعوب عقلش کار نمی کند، عنوان کرد: آن انسان نادانی که می گوید آمریکا با یک بمب می تواند همه تاسیسات ما را در کشور از کار بیندازد فکر نمی کند که اگر آمریکا می خواست با یک بمب ایران را نابود کند همان دوران دفاع مقدس آن یک بمب را می زد و هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار نمی داد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: آن مسؤولی که می گوید ما جز آبگوشت بزباش و آفتابه چیز دیگری نمی توانیم درست کنیم چنین فردی شخصیتی مرعوب دارد؛ اینکه ما توانستیم پهپاد آمریکایی را بزنیم فکر می کنید تنها جهانیان تعجب کردند؟ متاسفانه این اقدام مورد تعجب برخی از سیاستمداران داخلی هم شد آنان باور نمی‌کردند قدرت موشکی کشور این گونه باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل چون مرعوب نبودند فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخی که به نخست وزیر ژاپن دادند همین جمله امام را تکرار کردند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات