۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۱۱۲۶۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مسؤولان زمینه انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جوان را فراهم کنند

مسؤولان زمینه انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جوان را فراهم کنند
امام جمعه اراک گفت: انتقال مبانی قرآنی باید مورد توجه باشد و با انجام فعالیت‌های قرآنی جامعه را به سمت بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی سوق داد.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم تجلیل از مرتلین قرآن کریم ماه مبارک رمضان امسال در اراک، با اشاره به برگزاری برنامه جزءخوانی قاریان و مرتلین در ماه رمضان اظهار داشت: سلامت جامعه وابسته به حرکت در مسیر آموزه‌های قرآن کریم بوده و باید در راستای ترویج و گسترش این آموزه‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفت.

وی افزود: در واقع کلام وحی چراغ راه روشنی برای زندگی بشر بوده و تا مادامی که در مسیر آموزه‌های قرآن حرکت کنیم گمراه نخواهیم شد، از این رو باید قدر این امانت الهی را که مایه سعادت بشر می‌شود را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انتقال مفاهیم و مبانی قرآنی از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان جامعه باشد و با انجام فعالیت‌های قرآنی متناسب جامعه را به سمت بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی سوق دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: جوانان و نوجوانان ما باید با اثرات و برکات انس با قران آشنا شوند و بدانند که هر قدمی که در این راه بردارند با پاسخی از سوی خداوند متعال همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر تداوم برنامه‌های قرانی در طول سال ادامه داد: احیای معارف و مبانی قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) باید مورد توجه ویژه قاریان و مرتلین باشد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. تداوم برنامه‌های قرآنی هم از نکات مهمی است که باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انعام گفت: در آیات 25 به بعد سوره انعام به رابطه شرح صدر و هدایت الهی اشاره شده و تاکید دارد که این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد و تامل در آن شود. شرح صدر نوری است که قلب انسان ساطع می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به هدایت عام و خاص عنوان کرد: هدایت عامی هدایتی است که شامل همه موجودات می‌شود اما هدایت خاص تنها مختص مومنان و اولیای الهی است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص پیامبر اکرم(ص) رحمت‌العالمین بودن آن حضرت بوده که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است. پیامبر اکرم(ص) سراج وهّاج بوده و خورشید دیگر عالم وجود به نام احمد است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات