۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۱۳۲۹
حجت الاسلام محسنی اژه ای:

تاریخ چهل ساله انقلاب ثابت کرده که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد

تاریخ چهل ساله انقلاب ثابت کرده که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برای ایجاد تحول در قوه قضاییه نیازمند همکاری قوای دیگر و مردم هستیم، گفت: نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و دست دوستی به او داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر گفت: یکی از وقایع پر عبرت در گام نخست انقلاب واقعه انحراف عده ای بود که خود را پیشتاز مبارزه با امپریالیسم و مدافع خلق می دانستند.

وی ادامه داد: در دهه 60 عده ای با عنوان اصلاح گر و مبارزه با امپریالیسم و دفاع از خلق حرکت خود را آغاز کرده و با امام خمینی(ره) بیعت کردند، اما در مدتی کوتاه صف خود را از مسیر انقلاب جدا کرده و در مقابل امام و ملت ایستادند؛ این عده بیش از 17 هزار نفر از مردم شریف ایران را که احساس می کردند برایشان خطرساز می شوند، ترور کردند و نه تنها به این ماجرا بسنده نکردند، بلکه با دشمنان ملت ایران همدست شدند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: کسانی که خود را پیشتاز در عرصه مبارزه با امپریالیسم می دانستند، در نهایت خود را به دامن آمریکایی ها و اسرائیلی ها افکنده و تا به امروز تحت حمایت آنها قرار دارند و علیه ملت ایران فعالیت می کنند؛ امروز ذلیل تر و بیچاره تر از این عده سراغ نداریم.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: «منیت، خودکامگی و خودخواهی» از علل انحراف آن کسانی بود که خود را پیشتاز عرصه مبارزه با امپریالیسم و دفاع از خلق می دانستند؛ امروز ما باید از این واقعه عبرت گرفته و مراقب باشیم تا با «منیت و خودکامگی» از مسیر انقلاب منحرف نشده و به سرنوشت منحرفان و منافقان دچار نشویم.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به خطر آمریکا هشدار داده اند، تأکید کرد: رهبری بارها تأکید کرده اند که اگر آمریکا بداند جمهوری اسلامی در موضع ضعف قرار دارد به آن حمله خواهد کرد؛ آمریکا در دورانی به صدام و قذافی حمله کرد که کشورهای عراق و مصر در موضع ضعف قرار گرفتند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه باید از گذشته برای آینده درس عبرت بگیریم، ادامه داد: تاریخ چهل ساله ما نشان می دهد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و دست دوستی به او داد؛ چرا امروز عده ای با عدم تبعیت از رهنمودهای رهبری آگاهانه یا غیرآگاهانه به ارزش های عالی ملت ایران خیانت می کنند؟ امروز ملت ایران مقتدر تر و عزیزتر از هر زمان هستند و نباید عده ای این موضوع را از بین ببرند و آن را به ملتی خوار تبدیل کنند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فعالیت ها و اهداف قوه قضاییه در گام دوم انقلاب تأکید کرد: یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است و قوه قضاییه در گام دوم انقلاب گام تحولی خود را در راستای تحقق این آرمان برخواهد داشت؛ قانون خوب، ساختار خوب و مجری خوب زمینه ساز تحقق عدالت در همه عرصه ها است؛ انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه بوده و در زمینه تحقق عدالت بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: آنچه که امروز اهمیت دارد، روحیه جهادی و انقلابی است و قول می دهیم با روحیه جهادی و انقلابی و با قوت در خدمت مردم شریف ایران باشیم؛ ما در راستای تحول در قوه قضاییه نیازمند نقطه نظرات مردم و مسؤولان هستیم.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: امروز کلیات سند تحول قوه قضاییه نگاشته شده و به رهبری تحویل داده شده و ایشان آن را تأیید کرده اند؛ این سند تحول زمان بندی شده و اجرا می شود؛ برای برنامه های خود در سند تحول قوه قضاییه زمان بندی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده ایم که در برنامه های کوتاه مدت با قاطعیت عمل کرده و اهداف را محقق می کنیم، اما در برنامه های میان مدت و بلند مدت نیازمند همکاری دو قوه دیگر و مردم هستیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد تحول در قوه قضاییه نیازمند همکاری قوای دیگر و مردم هستیم، ابراز کرد: مجلس باید با قوانین انقلابی و غیر دست و پا گیر به کمک قوه قضاییه آمده و به ما کمک کند؛ همچنین دولت نیز با عمل به وظایف خود از سرازیر شدن پرونده ها به سوی قوه قضاییه جلوگیری کند؛ اگر دولت به درستی به وظایفش عمل کند بسیاری از پرونده ها به قوه قضاییه وارد نخواهد شد؛ سالانه حدود 5 میلیون و 800 پرونده به قوه قضاییه می آید؛ به عنوان مثال در جریان مؤسسه های مالی و اعتباری حدود سه میلیون پرونده وارد قوه قضاییه شد که اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل می کرد، شاهد این حجم از پرونده ها نبودیم.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در سال 96، 17 میلیون و 400 هزار چک برگشتی داشتیم، اما با یک سری اقدامات و همکاری ها این حجم از چک برگشتی در سال 97  به 13 میلیون و 400 هزار فقره رسید؛ اینگونه اقدامات باید در دولت تقویت شود.

وی همچنین خطاب به مردم شریف ایران گفت: حجم گسترده ای از پرونده های قضایی مربوط به مسائل نزاع و اختلاف خانوادگی است؛ مردم در این جهت باید اختلافات کوچک خود را به صورت درون خانوادگی حل کنند و با عدم تشکیل پرونده قضایی در رابطه با مسائل کوچک به ما کمک کنند تا به مسائل اصلی بپردازیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات