۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۱۱۵۶۲
در جلسه هیات دولت تصویب شد؛

آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی سرمایه گذار در ایران

آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی سرمایه گذار در ایران
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی (ارزی) خارجی، آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی را به تصویب رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، از بازیکنان، مربی و کادر فنی تیم ملی کشورمان به دلیل کسب موفقیت‌های پی در پی و صعود به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‌ها ۲۰۱۹ تقدیر و تشکر کرد.

تصویب آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی سرمایه گذار در ایران

هیأت وزیران همچنین به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی (ارزی) خارجی، آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی را به تصویب رساند.

مطابق این آیین‌نامه، حداقل مبلغ مورد نیاز برای اعطای مجوز اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع دولت های خارجی که از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند معادل ۲۵۰ هزار یورو است.

گفتنی است، سرمایه گذاری علاوه بر دلار شامل معادل ارزی سایر ارزهای مورد قبول بانک مرکزی نیز می‌شود.

سپرده‌گذاری در بانک، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، مطابق ضوابط این آیین نامه و با رعایت قوانین و مقررات کشور، از جمله انواع سپرده گذاری موضوع این آیین‌نامه است.

تصویب دو آیین نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت دادگستری، آیین ‏نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه  در خصوص «بهبود وضعیت زندان‏ ها و بازداشتگاه‏ ها و تسریع در انتقال زندان ها به خارج محدوده شهرها» را تصویب کرد.

بهبود وضعیت زندان ها و بازداشتگاه ها، تسریع در انتقال زندان های واقع در محدوده شهرها با اولویت کلان‌شهرها به خارج از شهرها، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و عمومی در بهره برداری و یا توسعه زیرساخت های سلامت و درمان، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال حین حبس و پس از آن، طرح های حمایتی از خانواده زندانیان و کمک به افزایش سهم خودگردانی زندان ها، از مهمترین اهداف تصویب این آیین نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است، مطابق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‏ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری، مکلف به بهبود وضعیت زندان‏ها و بازداشتگاه‏ ها و تسریع در انتقال ۲۰ زندان داخل محدوده شهرها با اولویت کلان‌شهرها به خارج از شهرها است.

تصویب تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه ۱۳۹۸ کشور

هیأت وزیران در ادامه جلسه، به بررسی و تصویب تعدادی از آیین‌ نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پرداخت.

براساس یکی از آیین نامه‌های مورد بررسی، دستگاه‌های اجرایی مکلفند از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌‌های خود، تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌ جدید، نیمه ‌تمام و آماده ‌بهره‌‌برداری و در حال بهره ‌برداری از طریق انعقاد قرارداد واگذاری و یا مشارکت با بخشهای خصوصی، تعاونی و شهرداری‌‌ها و دهیاری ‌ها با اولویت بخش های خصوصی و تعاونی فراهم کنند.

هم‌چنین، به موجب آیین نامه دیگری از قانون بودجه سال ۱۳۹۸، دولت می‌تواند بدهی های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی، خصوصی و مؤسسات عمومی غیردولتی (شهرداری ‌ها) را که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۷ ایجاد شده، با مطالبات قطعی معوق دولت از اشخاص مزبور، مشروط به پرداخت ۲۵ درصد بدهی ها به صورت نقدی تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از طریق اسناد خزانه  به صورت جمعی - خرجی تسویه کند.

تصویب اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

هیأت وزیران به‌ منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی «اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» را اصلاح کرد.

گفتنی است، مطابق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامه‌ ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اداره می‌شوند.

بررسی وضعیت شرکت های دولتی زیان ده در سال مالی ۱۳۹۶

هیأت وزیران در ادامه، به بررسی وضعیت شرکت های دولتی زیان ده در سال مالی ۱۳۹۶ پرداخت و در مورد ادامه فعالیت آنها در بخش دولتی یا واگذاری و یا انحلال آنها تصمیم گیری کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات