۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۵۷۱
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

اهل بیت مصداق اتم ابرار هستند

اهل بیت مصداق اتم ابرار هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) مصداق اتم ابرار هستند، گفت: ائمه اطهار(ع) اسم اعظم خداوند بوده و قرآن ناطق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: چشیدن شیرینی معنویات قرآن کریم بالاترین عنایت است.

وی افزود: قرآن کریم غذای روح و مائده آسمانی است که خداوند به انسانها عنایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد بیان داشت: علامه طباطبایی هنگام قرائت قرآن کریم در حال خویش نبودند و در عالم دیگر سیر می کردند؛ کسی می تواند چنین حالتی داشته باشد که آیات الهی را درک کند.

استاد حوزه علمیه براز کرد: انسان باید از خداوند بخواهد لذت شیرینی قرآن را به او بچشاند و این بالاترین درخواستی است که انسان می تواند از خداوند درخواست کند؛ کسی می تواند شیرینی قرآن را درک کند که نسبت به آن شناخت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای ظاهر و باطن است، گفت: امامان معصوم(ع) نه تنها به ظاهر بلکه به باطن آن نیز آگاه بودند؛ آنان قرآن ناطق بودند قبل از آنکه قرآن نازل شود؛ آن بزرگان منشأ خیرات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) اسم اعظم خداوند هستند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) قرآن عینی هستند خداوند ابتدا آن بزرگان را خلق کرد سپس قرآن مکتوب را برای بشر نازل کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید من از روح خود بر انسان کامل دمیدم تا از این طریق شناخته شوم؛ اهل بیت(ع) بندگان خالص خداوند و انسان کامل هستند.

وی افزود: اهل بیت(ع) توحید محض و از غیر توحید بیزار هستند؛ بدترین انسان ها کسانی هستند که درباره ائمه اطهار(ع) غلو کرده و آنان را خدا می پندارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد در پایان با بیان اینکه خلقت اهل بیت(ع) قرآنی است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) مصداق اتم ابرار هستند مومنان نیز می توانند ابرار و قرآن ناطق شوند و تفاوت آنان با اهل بیت(ع) این است که مومنان بعد از نزول قرآن کریم ناطق قرآن شدند در حالی که اهل بیت(ع) قبل از نزول قرآن، ناطق قرآن بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات