۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۵۷۴
امام جمعه موقت اهواز:

برخورد با هنجارشکنان قانونی است

برخورد با هنجارشکنان قانونی است
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نیروی انتظامی در برابر هنجارشکنی‌ها بی تفاوت نیست، گفت: آموزه‌های دینی باید به یک فرهنگ و رفتار عمومی تبدیل شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمنان هدف قرار دادن عفاف و حجابی است که باید بر جامعه حاکم شود، خاطرنشان کرد: ممکن است در مواردی خاص هنجارشکنان در قالب عدم رعایت پوشش لازم در انظار عمومی ظاهر شوند، چنین حرکت‌هایی فراتر از یک رفتار عادی است البته چنین افرادی چه بسا از روی ناآگاهی چنین هنجارشکنی‌هایی را انجام بدهند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نیروی انتظامی در برابر هنجارشکنی‌ها بی تفاوت نیست، اظهار داشت: نمی‌توان با سهل انگاری و ساده انگاری چنین هنجارشکنی‌هایی را نادیده گرفت و یک حرکت فردی قلمداد کرد؛ از این رو برای مقابله با چنین هنجارشکنی‌هایی باید حجاب، عفاف، پوشش و حیا را فرهنگ غالب جامعه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه باید قانون در این باره پیاده سازی شود، بیان داشت: سازوکار فعالیت‌های فرهنگی و مفاهیم ارزشمند فکری، انسانی و دینی باید به عنوان یک رفتار عمومی و فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد و در عین حال برای آن گفتمان سازی شود که در این باره همه نهاد‌های تبلیغی به اضافه جامعه شناسان و روانشناسان وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه اقتدار نیروی انتظامی برای ما اصل است، تصریح کرد: در برخورد با هنجارشکنی‌ها نباید نیروی انتظامی را متهم کرد و در عین حال نباید همه مسؤولیت‌ها بر دوش آن واگذار شود که چنین اقدامی هرگز خروجی خوبی نخواهد داد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه برخورد با هنجارشکنی یک مسأله قانونی است، اظهار داشت: در فرانسه قانون عدم حضور دختران با حجاب در مدارس تصویب می‌شود و کسی در کشور مدعی دموکراسی اعتراض نمی‌کند؛ از سوی دیگر در کشور ما چادر اجباری نیست، اما حداقل پوشش باید در همه جا رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه پوشش مانعی در برابر حضور بانوان در عرصه‌های مختلف نیست، گفت: پوشش به زن کمک می‌کند تا حضور سالم و مؤثری داشته باشد البته برخورد قهری جوابگو نیست و آموزه‌های دینی که ریشه در فطرت دارند باید به یک فرهنگ و رفتار عمومی تبدیل شوند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات