۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۱۱۶۵۵
خبرنگار پرس تی‌وی:

حقوق بشر آمریکایی، ابزار گمراهی جهان است + فیلم

حقوق بشر آمریکایی، ابزار گمراهی جهان است  + فیلم
هاشمی حقوق بشر آمریکایی را بازی و ابزاری برای گمراه ساختن جهان دانست و گفت: مایه تاسف است که محبت آمریکا در دل برخی است و این محبت مانع رشد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی، امروز در همایش آمریکا و جنایت های قرن که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: در آمریکا یک فرد می تواند به راحتی ناپدید شود.

وی افزود: زمانی که یک نفر در آمریکا ناپدید می شود مردم به خاطر ترسی که دارند نمی توانند به ناپدید شدن آن فرد واکنش نشان دهند.

هاشمی بیان داشت: بسیاری از زندانیان آمریکا سیاه پوستان بی گناهی هستند که از روی ترس هیچ اعتراضی نمی توانند داشته باشند حتی آنان نمی توانند برای خود وکیل داشته باشند.

فعال سیاسی ابراز کرد: زندان آمریکا خصوصی و درآمدزا است از این رو هرچه جمعیت زندانیان بیشتر باشد برای آمریکا درآمدزایی دارد و مردم بی گناه سیاه پوست این سیستم را قبول کردند.

وی گفت: آمریکا منکر آن است که زندان سیاسی داشته باشد و می گوید ما زندان سیاسی نداریم در حالی که زندانیان سیاسی که به صورت ساختگی به قتل محکوم شدند در آمریکا بسیار است.

هاشمی اظهار داشت: انسانیت در زندان آمریکا رنگ باخته است آنان مرا با زنجیر و پابند دستگیر کردند آیا این حقوق بشر است؟ آنان که ادعای آزادی بیان دارند چرا نمی توانند مسلمان بودن مرا با این دیدگاه سیاسی بپذیرند.

این فعال سیاسی آمریکایی افزود: آمریکا به خود حق می دهد که هواپیمای مسافربری را بزند و عذر خواهی نکند اما کسی نباید هواپیمای متجاوز آنان را مورد هدف قرار دهد.

وی بیان داشت: این تاسف انگیز است که محبت آمریکا در دل برخی افراد وجود دارد این محبت مانع رشد می شود، حقوق بشر آمریکا یک بازی و ابزاری برای گمراه ساختن است.

هاشمی با بیان اینکه امروز آمریکا با مشکلات بسیار اقتصادی روبرو است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای آمریکا با مشکلات اساسی آب روبرو است و کاری هم برای این شهرها صورت نمی گیرد.

این فعال سیاسی با تأکید بر این که آمریکای الان به هیچ وجه مانند آمریکا قبل نیست، گفت: امروز 45 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات