۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۱۱۶۵۷
شعیب موسی:

هدف آمریکا در نیجریه نابودی اسلام است + فیلم

هدف آمریکا در نیجریه نابودی اسلام است + فیلم
شعیب موسی با بیان اینکه سعودی ها و آمریکایی ها با ایجاد اختلاف در نیجریه به دنبال ناامن کردن این کشور است، گفت: هدف آمریکا در نیجریه نابودی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شعیب موسی استاد نیجریه ای، امروز در همایش آمریکا و جنایت های قرن که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: شما می دانید اگر می خواستیم درباره جنایات آمریکا در سایر کشورها صحبت کنیم شرایط خاصی لازم بود در حالی که در ایران چنین نیست.

وی افزود: آمریکا زمانی که می خواست جنایات خود را در کشورهای آفریقا انجام دهد از امور اقتصادی و سیاسی آغاز کرد و در ادامه دخالت خود را در حیطه  نظامی و امنیتی نیز ادامه داد.

شعیب موسی بیان داشت: آنان به عنوان کمک به مردم آفریقایی به دولت نیجریه وام دادند تا او را از نظر اقتصادی به آمریکا وابسته کند.

این استاد نیجریه ای با بیان اینکه ارتش نیجریه تحت کنترل اسرائیل و آمریکا است، گفت: هرکسی که در عرصه نظامی به رتبه بالایی برسد باید به اسرائیل برود و دوره های نظامی خود را در آنجا بگذراند؛ هدف از این اقدام تحت کنترل گرفتن نظامیان نیجریه و تسلط داشتن بر این کشور است.

وی درباره گروه تروریستی بوکو حرام، عنوان کرد: آمریکا گروه تروریستی بوکو حرام را به نیجریه آورد تا با تسلط بر کشور، اسلام را نابود کند، دشمنان با مشاهده ظهور اسلام در نیجریه تلاش کردند از طریق دین به مقابله با اسلام بپردازند از این رو بوکو حرام را ایجاد کردند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

شعیب موسی ادامه داد: بسیاری از مسلمانان نیجریه با تظاهرات در مقابل سفارت خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند اما با اینکه حال وی اصلا خوب نیست راضی به آزادی او نشدند.

این استاد نیجریه ای خاطرنشان کرد: سعودی ها و آمریکایی ها با ایجاد اختلاف در نیجریه به دنبال ناامن کردن این کشور هستند. حمله به شیعیان حتی مورد اعتراض اهل سنت و مسیحیان قرار گرفت اما نتیجه ای نداشت./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات