۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۱۸۱۷
معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان عبدالعظیم حسنی:

مدعیان حقوق بشر غربی، ناقضان حقوق بشر در عرصه جهانی هستند

مدعیان حقوق بشر غربی، ناقضان حقوق بشر در عرصه جهانی هستند
حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر غربی خود متهمان و ناقضان حقوق بشر در عرصه جهانی هستند، گفت: طلاب معرف حقوق بشر آمریکایی باشند.

حجت الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص وظیفه طلاب علوم دینی در معرفی چهره استکبار جهانی، گفت: صداوسیما، رسانه‎‌ها، فضای مجازی، مبلغان طلبه و هر فردی که تریبونی در اختیار دارد در هفته حقوق بشر آمریکایی وظیفه دارد چهره واقعی آمریکا را به مخاطبان خود معرفی کند.

وی ادامه داد: برای معرفی حقوق بشر آمریکایی لازم است ابتدا اصل حقوق بشر به ویژه از دیدگاه اسلام مورد مطالعه قرار بگیرد سپس ویژگی‌ها و خصوصیات حقوق بشر آمریکایی تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام تقدیری حقوق بشر آمریکایی را دارای چند ویژگی دانست و عنوان کرد: حقوق بشر آمریکایی که نظام سلطه سعی دارد آن را حقوق بشر جهانی معرفی کند چند ویژگی دارد؛ ویژگی اول ماهیت سیاسی آن است، ویژگی دوم تعارض با فرهنگ‌های ملل مختلف جهان و سومین ویژگی حقوق بشر آمریکایی تامین و تضمین منافع چند کشور خاص است.

معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ترویج لیبرال دموکراسی و آزادی‌‌های بی‌حساب و کتاب را از دیگر ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی برشمرد و بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی با هدف تسلط یافتن بر جوامع بشری مروج بی‌بندوباری است و آن را یکی از حقوق حقه انسان‌ها معرفی می‌کند.

وی افزود: ویژگی دیگر حقوق بشر آمریکایی این است که با همه ادیان در تضاد بوده و فاقد هر گونه اصول و مبانی اخلاقی است.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه معرفی و تبیین حقوق بشر آمریکایی باید با مطالعه دقیق و مبنایی و با بیان مصادیق آن صورت بگیرد، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند آمریکا حق ندارد از حقوق بشر صحبت کند چرا که آمریکا حتی طبق معیارهای حقوق بشری که خود داعیه آن را دارد متخلف و ناقض حقوق بشر است.

معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر لزوم روشنگری در خصوص ادعاهای حقوق بشری آمریکا، ابراز کرد: طلاب و روحانیون در معرفی حقوق بشر آمریکایی باید مصداقی عمل کنند، برای مثال اگر آمریکا اعدام منافقین و تروریست‌ها را عملی ضد حقوق بشر معرفی می‌کند باید ترورها و ریختن خون بی‌گناهان توسط منافقین را برای مردم بازگو کنند، باید به مردم بگویند که منافقین 17 هزار انسان بیگناه را در ایران ترور کردند.

وی افزود: اعلام آمار گرسنگان آمریکا از مراکز آماری آمریکا و سازمان‌های حقوق بشری بین المللی خود بیانگر اوج حقوق بشر در آمریکاست، حضور نظامیان آمریکایی در کشورهای مختلف چه معنایی دارد، ایجاد جنگ و ناامنی در عراق، افغانستان، سوریه و کشورهای مظلوم منطقه غرب آسیا به بهانه‌های واهی و دروغ معنای واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه حق وتو یک حق ضد بشری است، عنوان کرد: اینکه پنج کشور خود را برتر و بالاتر از دیگر کشورهای جهان بدانند و این حق را برای خود قائل باشند که هر قانونی را نپسندیدند وتو کنند با کدام حقوق بشری قابل توجیه است.

معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: آمار بی‌خانمان‌های زندانی در آمریکا از دیگر مصادیق حقوق بشر آمریکایی است، آمریکا به چه جرمی و در کدام دادگاهی این افراد را محکوم به زندان کرده، چرا آمریکا برای رفتارهای ظالمانه خود به هیچ قانون و محکمه‌ای پاسخگو نیست.

وی افزود: گروه‌های حقوق بشری 5 هزار و 500 تخلف در انتخابات اخیر آمریکا ثبت کردند، آمریکا 2 هزار کلاهک هسته‌ای در انبارهای خود دارد، آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آنها بر اساس کدام حقوق بشری این حق را پیدا کردند که سلاح کشتار جمعی تولید و انبار کنند.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه آمریکا حقوق بشر را ابزاری در جهت اعمال قدرت و تسلط بر کشورها قرار داده، اظهار کرد: آمریکا تعبیر گاو شیرده را برای عربستان سعودی به کار برد، این تعبیر همان هدفی است که با سوء استفاده از مفاهیمی چون حقوق بشر در منطقه غرب آسیا نیز دنبال می‌کند.

معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: مدیر اجرایی برنامه آمریکا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت سنا و مجلس آمریکا باید از اختیارات خود در برابر عملکرد دولت ترامپ در رها کردن و بازداشت پناهجویان استفاده کند، این خبر نیز سند دیگری بر حقوق ضد بشر آمریکایی است.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه پرونده‌های حقوق بشری اسرائیل یا در سازمان حقوق بشر مطرح نمی‌شود و یا نیمه کاره رها می‌شوند، گفت: امروز قوانین حقوق بشری بین المللی همه به نفع زورگویان و به ضرر کشورهای ضعیف وضع و اعمال می‌شود.

معاون امور روحانیون و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مصادیق و نمونه‌های حقوق ضد بشری آمریکا بسیار متنوع و متعدد هستند که طلاب و مبلغین می‌توانند از آنها برای معرفی حقوق بشر آمریکایی استفاده کنند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات