۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۱۱۹۴۱
امام جمعه سمنان:

برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد باید تقویت شود

برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد باید تقویت شود
بر تربیت نیروی جوان و انقلابی با رونق بخشیدن برنامه‌های فرهنگی در مساجد تأکید کرد و گفت: سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد یکی از اقدامات مؤثر در راستای اثرگذاری و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی ضمن تأکید بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت مساجد در کشور گفت: با توجه به انواع هجمه‌ها و دشمنی‌های دشمنان این انقلاب و نظام باید توجهی بیش‌ازپیش به نسل امروز که در نوک حمله دشمنان قرارگرفته‌اند، انجام شود.

تربیت نیروی جوان و انقلابی نیازمند برنامه مدون است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی‌های مدون برای تربیت نیروی جوان، پرشور و نشاط مؤمن و انقلابی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: رونق برنامه‌های فرهنگی در مساجد و ارتقای سطح کیفی آن‌ها یکی از راهکارهای برای دستیابی به این هدف مهم است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به نزدیکی به ایام دهه مبارک کرامت گفت: این دهه بهترین فرصت برای تبیین ابعاد شخصیتی اهل‌بیت عصمت و طهارت است به‌ویژه حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) است.

وی با تأکید بر هماهنگ کردن مبانی فکری و مناسبات اجتماعی با سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیان داشت: دین با شادی و نشاط در تضاد و تقابل نیست و این از القائات دشمنان است که می‌خواهند چهره دین را خشن نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان داشت: برنامه‌های دهه کرامت با محوریت مساجد باید به‌گونه‌ای برگزار شود که بگوییم مردم می‌توانند نشاط مؤمنانه داشته باشند و این نشاط و شادابی باید در جامعه رواج یابد.

آیت‌الله شاهچراغی همچنین بر اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت مساجد به نحو مطلوب استفاده شود و برای جذب و ترغیب نسل امروز و اثرگذاری هر چه بیشتر از این مکان مقدس بهره گرفت.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
دشمنان در تلاش هستند گذشته و شرایط فعلی انقلاب اسلامی را تیره نشان دهند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
در شرایط کنونی، جنگ روانی به عنوان یک منازعه واقعی در منطقه وارد فاز جدیدی شده است و به مرحله تقابل اراده دولت و ملت ایران با نظام استکباری به سردمداری امریکا رسیده است.
0
0