۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۰۷۳
آیت الله شاهچراغی:

برائت از مشرکین و حمایت از مظلومان عالم از اصول حج ابراهیمی است

برائت از مشرکین و حمایت از مظلومان عالم از اصول حج ابراهیمی است
آیت الله شاهچراغی گفت: حجاج بیت الله الحرام ضمن دقت در انجام اعمال عبادی حج فراموش نکنند که برائت از مشرکین و حمایت از مظلومان عالم از اصول حج ابراهیمی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی بزرگ سمنان برگزار شد با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ایام میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع)، اظهار داشت: دهه کرامت از ابتکارات خوب و تأثیرگذار فرهنگی انقلاب اسلامی است که امیدواریم امسال نیز آیین‌های ویژه این دو میلاد باسعادت به بهترین وجه در سطح استان سمنان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابرشمردن برخی ویژگی‌های ممتاز شخصیت نورانی دخت گرانقدر حضرت موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: در توصیف جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) همین بس که امام معصوم برای ایشان زیارت نامه دارد و زیارت کریمه اهل بیت بهشت را بر انسان واجب می‌کند.

امام جمعه سمنان وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران اسلامی را موهبتی بزرگ دانست که ملت و کشور را در برابر بسیاری از بلایا و مصیبت‌ها بیمه کرده است و افزود: به برکت وجود بارگاه مطهر امام هشتم (ع) و خواهر گرانقدرشان کریمه اهل بیت (ع) در میهن ما پرچم اسلام ناب و تشیع برافراشته است و ایمان و عزت خود را مدیون وجود این دو بزرگوار هستیم.

آیت الله شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام حج ابراهیمی و اعزام حجاج بیت الله الحرام به این سفر بی مثال و معنوی، گفت: حج واجبی الهی است، حجاج گرانقدر کشورمان باید اعمال خود را با نهایت دقت انجام دهند و ارزش‌های عبادی این فریضه را درک کنند و فراموش نکنند در کنار عبادت برائت از مشرکین و بیزاری از مستکبران و حمایت از مظلومان از اصول حج ابراهیمی است. /۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات