۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۰۸۲
حجت الاسلام اسکندری:

وقف خیران باید متناسب با نیازهای امروز جامعه باشد

وقف خیران باید متناسب با نیازهای امروز جامعه باشد
مدیرکل اوقاف قم با بیان این که خیران باید متناسب با نیازهای امروز دارایی خود را وقف کنند، گفت: مردم جهت رشد و گسترش موقوفات برای نیازهای ضروری جامعه اهتمام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به خدمات نظام اسلامی گفت: با حاکمیت نظام ولایی دست همه غارتگران از منابع اوقاف و امور خیریه قطع شد و امروز مجموعه این دارایی ها و اداره امور اوقاف به دست کسانی است که پایبند به مسائل شرعی و قانونی هستند.

وی افزود: باید قدردان واقفانی باشیم که دارایی های خود را برای نیازهای جامعه وقف کردند، امروز مردم باید جهت رشد، توسعه و گسترش موقوفات برای نیازهای ضروری امروز جامعه اهتمام کنند تا شاهد برکات آن باشیم.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که خیران باید متناسب با نیازهای امروز دارایی خود را وقف کنند، اظهار داشت: قبل از تنظیم وقف نامه حتما خیران مشورت های لازم را انجام دهند تا وقف آن ها نیازهای جامعه را برطرف کند.

وی ادامه داد: لازمه وقف این نیست که انسان اموال هنگفتی را داشته باشد که بتواند این کار را انجام دهد، امروز وقف مشارکتی وجود دارد چرا که شاید انسان نتواند یک ملک را وقف کند اما می شود تعدادی از افراد مشارکت کنند و عمل حسنه وقف را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان این که تمام سعی و تلاش ما این است که موقوفات بر اساس موازین شرعی و در جهت نیات واقفان استفاده شود، ابراز داشت: توسعه و گسترش امامزادگان و مراکز زیارتی در دستور کار است و همه می توانند  در زمینه مباحث معنوی و رشد فرهنگی جامعه کمک کنند.

وی عنوان کرد: امامزادگان یادگار عترت و منشأ نورانیت، معنویت و اخلاق هستند که باید پایگاه فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی باشند و مردم و خیران می توانند در ارتقای جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه و برکات فرهنگی آن مشارکت داشته باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات