۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۲۹۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

سیره اهل بیت بهترین روش تبلیغ دین در جامعه است

سیره اهل بیت بهترین روش تبلیغ دین در جامعه است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت بر ضرورت بهره گیری از سیره و روش اهل بیت (ع) در عرصه تبلیغ دین تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از خواهران مبلغ مرکز استان با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت بر ضرورت بهره گیری از سیره و روش اهل بیت (ع) در عرصه تبلیغ دین تأکید کرد.
 
وی با بیان این که ائمه معصومین (ع) همواره با مهربانی و زبانی ساده و قابل فهم با مردم سخن می‌گفتند، افزود: یکی از دلایل موفقیت ائمه معصومین (ع) در عرصه تبلیغ دین، ارتباط و تعامل نزدیک و تنگاتنگ با مردم بوده است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ائمه اطهار (ع) همواره در کنار مردم و با مردم زندگی کرده اند، بیان داشت: همین محبت، احترام و خلق نیکو موجب گرایش بیشتر مردم به دین و ارزش‌های الهی شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که با زور، اجبار و تهدید نمی‌توان معارف دینی را در جامعه امروز نهادینه کرد و گسترش داد، خاطرنشان کرد: مفاهیم دینی باید به شیوه‌ای مخاطب پسند و به تدریج در جامعه نشر و ترویج شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تبلیغ اصول و معارف دین در شرایط امروز جامعه کار سخت و حساسی است، تصریح کرد: کوچکترین اشتباه در این عرصه، اثرات معکوسی را در پی خواهد داشت.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید چنین الگو‌های ارزشمندی بیش از پیش در جامعه ترویج و تبیین شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه با ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی کشورمان تناسب ندارد، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با سرمایه گذاری گسترده در این عرصه، نسل جوان جامعه به ویژه بانوان را در مسیر انحرافات اخلاقی سوق دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بانوان مبلغ باید آسیب‌ها و خطرات ناشی از بدحجابی را بیشتر برای جامعه هدف خود تبیین و تشریح کنند، بیان داشت: متأسفانه بخش مهمی از کسانی که در دام دشمن قرار می‌گیرند از آسیب‌های پیش رو هیچ اطلاعی ندارند که باید در این خصوص آگاهی بخشی و روشنگری صورت گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات