۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۳۱۴
از سوی کارشناس و مبلغ عفاف و حجاب صورت گرفت؛

مقایسه پیشرفت زنان در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی + فیلم

مقایسه پیشرفت زنان در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی + فیلم
اکبری با مقایسه پیشرفت زنان در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی، گفت: محمدرضا شاه می گوید زن ها نمی توانند هیچ کار بزرگی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم اکبری در همایش فعالان عفاف و حجاب که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات برگزار شد با اشاره به دلیل نام گذاری 21 تیرماه به روز عفاف و حجاب، گفت: در اسناد بیان شده است 56 کامیون از افرادی که در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند به گورهای دسته جمعی سپرده شده اند اما به دلیل خفقان دوران رضا خان فردی از آن صحبت نکرده است.

کارشناس و مبلغ عفاف و حجاب با بیان این که امروزه نیز بسیاری درصدد مبارزه با حجاب هستند، افزود: می توان گفت حجاب به قدرتی تبدیل شده که افراد و کشورهای قدرتمند جهان در حال مبارزه با آن هستند و حتی در برخی کشورها از به کار گرفتن زنان مسلمان خودداری و به آنها توهین می کنند.

وی در ادامه با مقایسه پیشرفت خانم ها در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی گفت: در دوران پهلوی که گفته می شود خانم ها از جهات بسیاری آزاد بوده اند از نظر علمی هیچ رتبه ای و در ورزش هیچ مقامی نداشته اند اما پیشرفت خانم ها در جمهوری اسلامی مدیران خانم 25 درصد، کارگردان خانم 24 برابر، زنان نویسنده 128 برابر و پزشک متخصص زن 80 درصد بیشتر از دوران پهلوی بوده است.

اکبری افزود: زمان پهلوی محمدرضا شاه بیان می کرد خانم ها نمی توانند کار بزرگی انجام دهند اما امام خمینی(ره) بیان کردند زن ها باید در مقدرات اصلی کشور نقش داشته باشند و این دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به زن همان نگاهی است که در اسلام وجود دارد و در جمهوری اسلامی تلاش می شود این نگاه اسلام به زن پیاده شود.

وی با تصریح بر این که هیچ کشوری به اندازه ایران برای حجاب شهید نداده است، گفت: در برخی کشورها همانند آمریکا موج بازگشت به حجاب راه افتاده است زیرا وضعیت حجاب در صد سال اخیر به این وضعیت در آمده و در صدسال گذشته همه زن ها با پوشش مناسبی بوده اند چنانچه یک کارشناس یهودی می گوید این قانون است که هر فردی عفیف تر باشد مصون تر است اما در کشور برخی راه اشتباه را تکرار می کنند.

کارشناس و مبلغ عفاف و حجاب تبیین کرد: برخی خانم ها بیان می کنند که به آقایان بگویید از چشمان خود مراقبت کنند نه این که به ما بگویید حجاب داشته باشید در حالی که در اسلام گفته شده هم آقایان و هم خانم ها باید مراقب باشند و در این صورت جامعه پاک خواهد بود؛ اما اگر در جامعه ای آقایان نگاه خود را کنترل و خانم ها حجاب را رعایت نکنند خانم ها آزار خواهند دید و اگر خانم ها حجاب را رعایت کنند جامعه به فساد نخواهد رفت یعنی خانم ها با حجاب خود آقایانی که مریض هستند را کنترل خواهند کرد./1324/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات